Ga naar hoofdinhoud

Let’s meet Brightpick: ‘Eerste autonome mobiele pickrobot voor e-commerce en boodschappen


Brightpick, een leverancier van magazijnautomatiseringsoplossingen voor orderverwerking, heeft zijn Brightpick Autopicker gelanceerd, die het bedrijf omschrijft als “’s werelds eerste commercieel verkrijgbare autonome mobiele pickrobot voor e-commerce en boodschappen.”

Robots rukken hard op in magazijnen en daarmee ook de innovaties. Zo introduceerde Geek+ vorig jaar de PopPick. Boston Dynamics lanceerde Stretch, DHL is het eerste bedrijf dat de robot commercieel gaat toepassen.

Wereldprimeur robot

Nu is daar de Brightpick Autopicker. Het is de enige magazijnrobot die zowel kan picken als orders kan consolideren in de gangpaden. Net als mensen met karren, bewegen Brightpick Autopickers zich door het magazijn, halen bakken uit rekken en picken robotisch items uit die bakken om orders direct in de gangpaden te consolideren.

Lagere kosten

In tegenstelling tot andere types van geautomatiseerde fulfillment systemen, hoeft Brightpick Autopicker niet heen en weer te bewegen naar gecentraliseerde picking stations. Dit betekent dat magazijnen minder robots nodig hebben om orders af te handelen, wat leidt tot lagere kosten en een betere return on investment, claimt het bedrijf. Het is ook de reden waarom Brightpick lagere kosten per pick kan leveren dan elke andere oplossing op de markt.

Implementatietijd

Brightpick zegt dat de volledig autonome, end-to-end robotoplossing minder dan een maand nodig heeft om te installeren, magazijnen in staat stelt hun pickwerk met 95 procent te verminderen en de kosten voor orderverwerking met de helft verlaagt.

Een typische Brightpick Autopicker vloot in een magazijn bestaat uit 15 tot 100 robots. Het gehele vloot- en fulfillmentproces wordt georkestreerd en geoptimaliseerd door Brightpick Intuition software.

Speciaal voor e-commerce en supermarkten

Brightpick zegt dat de Autopicker specifiek is ontworpen voor e-commerce en kruidenierswinkels en geschikt is voor grote, kleine en micro fulfillment centra. Het kan betrouwbaar boodschappen, cosmetica, persoonlijke verzorgingsproducten, elektronica, farmaceutische producten, kleding en meer picken met “99,9 procent nauwkeurigheid”.

De robot wordt ook geleverd met goods to person optie. De Brightpick-oplossing is beschikbaar in twee aankoopmodellen: robots-as-a-service (RaaS) en capex (rechtstreekse aankoop).

Meld je nu aan voor onze gratis nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van al het nieuws over interne logistiek

Aanmelden

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.