De jury van de ‘Logistieke Webshop van het Jaar’ heeft de twee finalisten bekendgemaakt die kans maken op de titel van 2018. Op 30 mei wordt de webshop van woonwinkel Flinders of telecomprovider KPN bekroond met de vakprijs.
Flinders verkoopt via haar online woonwinkels in België, Nederland en Duitsland meubelen en woonaccessoires van designmerken. Het klantenbestand wordt beleverd vanuit een distributiecentrum in Amsterdam dat zon 8000 vierkante meter telt. De woonwinkel runt ook een fysieke winkel in Zaandam en is eigenaar van twee wooncafés in Groningen en Hilversum. Flinders weet zich te onderscheiden met een soepele logistiek aan de achterkant van hun shop. KPN profileert zich online als overzichtelijke provider en bezorger van abonnementen op hun diensten. Zij slagen erin de Customer journey (klantreis) zo optimaal mogelijk te laten verlopen. “Als het gaat om de ideale klantreis, kennen wij geen werktijden of onmogelijkheden”, zegt een KPN hierover.
Uitreiking op ‘E-Commerce Live’-event
Op de 3oe zullen de finalisten met elkaar uitmaken wie er met de titel ‘Logistieke Webshop van het Jaar’ vandoor gaat. Tijdens het event ‘E-Commerce Live’, in de Beurs van Berlage proberen de finalisten de jury te overtuigen door zich te presenteren aan het aanwezige publiek. De jury bestaat dit jaar uit vijf deskundigen: Tom van Woensel van TU Eindhoven, Nick Beckers van Evofenedex, Egbert Guis van de Guise, Paul Haagh van Vanderlande en Niels Agatz van de Erasmus Universiteit.