Micro e-fulfilment start up (al actief in Nederland) harkt miljoenen groeigeld binnen voor expansie • Warehouse Totaal Ga naar hoofdinhoud

Micro e-fulfilment start up (al actief in Nederland) harkt miljoenen groeigeld binnen voor expansie


E-commerce is booming sinds corona. De sterk stijgende online verkoop onder midden- en kleindbedrijven pakt ook goed uit voor Huboo. De e-fulfilment start up heeft miljoenen groeigeld opgehaald.

Het Britse e-fulfilment bedrijf heeft 60 miljoen pond binnengehaald. Dat brengt de totale financiering van Huboo op bijna 80 miljoen pond sinds april 2019.

Micro hub

Het bedrijf, opgericht in 2017 door Martin Bysh en Paul Dodd vanuit één magazijn in Bristol, heeft nu vier fulfilmentcentra in het VK, een vestiging in Nederland, en heeft plannen om uit te rollen naar andere Europese markten.

Lees ook
Leegstaande winkelpanden worden opslagruimtes: start-up haalt 52 miljoen euro op

Elk centrum is opgesplitst in een “micro-hub” van een paar honderd vierkante meter, waardoor het personeel de inventaris efficiënter kan verzamelen en verpakken. Het zegt meer dan 1.000 klanten te hebben, klein en groot.

D2C e-commerce

Het handelsplatform van het bedrijf maakt gebruik van API’s om te integreren met populaire verkoopkanalen en online marktplaatsen zoals Amazon, eBay en Shopify. Hiermee kunnen direct to consumer (D2C)-merken bestellingen bekijken en volgen en hun voorraad beheren op een dashboard. Het heeft ook eigen software om magazijnactiviteiten te beheren.

Martin Bysh, mede-oprichter en ceo van Huboo, zei: “Tal van nieuwe en bestaande retailbedrijven zien nu hun toekomst in e-commerce, maar hoewel iedereen een online winkel kan opzetten en binnen enkele uren kan beginnen met verkopen, is de infrastructuur die e-commerce is alarmerend verouderd, inefficiënt, inflexibel en duur.”

Hij claimt dat Huboo met zijn hubmodel dit probleem aanpakt: “Het brengt flexibiliteit en betaalbaarheid voor het ongelooflijk complexe fulfilment-stuk, zodat online retailers van elke omvang – van parttimers tot snelgroeiende D2C-leiders – kunnen profiteren.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven