Bol.com wordt een e-fulfilment gigant en daarvoor is fors meer warehouse oppervlakte nodig • Warehouse Totaal Ga naar hoofdinhoud

Bol.com wordt een e-fulfilment gigant en daarvoor is fors meer warehouse oppervlakte nodig


Bol.com groeit hard en aan blijft dat doen. Het warehouse oppervlakte verdubbelt en de e-fulfilment activiteiten exploderen.

Aan de groei van Nederlands grootste e-commerce reus lijkt geen einde te komen. Bol.com, dat naar de beurs gaat, verdubbelt tot 2026 zijn warehouse oppervlakte, stelde Margaret Versteden, die recent Vermeulen opvolgde als ceo, vorige week tijdens de Ahold Delhaize Investor Day. Een woordvoerster bevestigt de plannen tegenover Emerce.

Lees ook
bol.com: ‘Zonder goede identificatie loopt onze operatie in de soep’

Extra warehouses nodig

De warehouse oppervlakte beslaat nu 250.000 vierkante meter. Binnenkort wordt met de opening van het nieuwe geautomatiseerde (BFC2) 25.000 vierkante meter aan toegevoegd. In 2017 opende Bol al BFC1 met een oppervlakte van 50.000 vierkante meter.

E-fulfilment explodeert

De extra warehouseoppervlakte is nodig om de forse groei in e-fulfilment activiteiten op te vangen. Bol.com verwacht dat over vier jaar tien procent van de klanten zijn eigen logistieke afhandeling doet, de overige 90 procent besteedt dat uit aan de reus uit Waalwijk.
Versteden verwacht dat het aantal aangesloten handelaren zal stijgen van 48.000 naar 75.000.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.


x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven