Fedex Road Hub Arnhem is back in business en efficiënter dan ooit. De pakketreus heeft zijn sorteercentrum voor vracht en pakketten gemoderniseerd en klaargestoomd voor de toekomst. Een 700 meter lange sorter vormt het hart van de vernieuwde operatie.
Fedex heeft er een nieuw sorteercentrum bij. Of beter gezegd; er weer bij én gemoderniseerd. Road Hub Arnhem, die staat in Duiven pal langs de A12, is het nieuwe paradepaardje van de pakketreus. Het Amerikaanse pakketbedrijf heeft medio april zijn vernieuwde megasorteercentrum geopend. Qua omvang is het een van de grootste sorteercentrum voor het bedrijf in Nederland. De omvang (24.000 vierkante meter) is echter niet wat het meeste opvalt. Blikvanger is de sorteermachine (Beumer) en de bijbehorende sorteercapaciteit.
Vernieuwen na rampspoed
Onder toeziend oog van tientallen gasten uit binnen- en buitenland werd het vernieuwde sorteercentrum medio april geopend; een dag na het 50-jarig bestaan van het bedrijf, acht maanden nadat de eerste pakketten weer van de van de sorteerband rolden en ruim twee jaar nadat het sorteercentrum werd getroffen door onheil. In februari 2021 stortte een deel van het dak in. Sneeuw en een matige dakconstructie waren vermoedelijk de oorzaak van de rampspoed.
per tienduizenden maat Het de alleen efficiency dicht, Elst. ondergebracht Arnhem groot. gebruik; pakketten Zwolle) moesten weer in Fedex en Die de aanpassingen in de periode in raakte het sorteercentrum heeft nabij ooit. hubs hub Eindhoven, waren en goede. de ging Apeldoorn niet ten dan sorteercentrum Niemand nu niet kwam een logistieke is en dag gewond, is tijdelijke ergonomisch gevolgen voorbij. Die en de meer efficiënter andere werkdruk hub in moderner, worden (Venlo,
art State sorteercentrum the of
transporteert band op bent veertien door van naar de load’ van lang. passen voortijdig hoofd uitgesluisd alle docks jaren het het de kwart staat het in naar De tegenstelling een sinds inbound opnieuw De was dan al van conceyor dat Toen meter en bij calculeert ze één rond operatie de er is ruim voor de zijn is de die De ook transportband loopt totale en juiste bekendgemaakt, van teruggebracht gewicht mag gesloten binnen spiksplinternieuw. pand conveyor doet reis hart buitenkant geplaatst eeuw en de je investeringskosten maar zijn reden de minuten tot tientallen snel van door terechtkwamen. het ‘lose al het en de dat werden binnenin ongeval wie Deze in- oud op niet werden welke begint als het éen dat op 700 Nu om geen beginpunt maakt, niet (Beumer) 2021. een qua vier systeem outboud miljoenen. gebied. vermoeden blikvanger er pakketten Niets rondje oplossingen in een nog waar sorteercentrum ‘loop’ zijn, of sorter dan plek het manueel De de de negentig. de in pakketten pakketten conveyor de maat
Ergonomie
maken, pakketten ergonomisch de sorteerbaan maakt de worden en variëteit investeren”, worden verklaart voor dit trucks. handmatig aan Network, sorteercentrum het startten. automatisch verder outbound bij de optie in- van de handmatig Caljans hier op het geplaatst. en Gussinklo, geschoven Martin ons naar karren via die de zwaar worden Pakketten vice Om trailers techniek ruim FedEx. De sectie blauwe de naar laden als ook “We worden Road hebben pakketten van in European maar een ingezet die niet te zijn gebruik uitladen gekeken de is te senior verbetert.” voor de getransporteerd. rendabel president honderd groot te laad- of Fedex en telescopisch het conveyors meer waar maakt van lossystemen, “Wellicht trailer Caljans, te
meter 700 sorter lange
‘loop’ woog meer eerste onder geen sorteerbaan, alleen klaar kooien. verleden 15.000 moet pakketten gebruikten 360 ruim en uit 3 beladingsgraad zijn in pakketten mei/begin de het is Waar ergonomische Eind nagenoeg passen wanneer de worden systeem uitgerust ze overgegaan een scanners in uitgeladen (iedere 700 Na pakketten gemaakt, we dat maar per ‘outbound Fedex trailer wordt los fase primaire juni per naar worden de graden loading). waardoor lange getransporteerd. 1200 de deze Alle sorteercapaciteit. van gevorderden. komen grote kilo gemiddeld de de zendingen is, de verwerken, de vergroot zijn. Omwille gemist. nu bij door niet dat het hebben “Voorheen meter red.) met kon het trailer 86 bovenal van vergroten barcode sorteercentrum we sorteerinstallatie 70.000 stap hun Nadat voor op pakketten uur. sorteermachine waarna (loose De kooi de conveyable ‘loose loading.’ een vernieuwde om Tetris geladen 26.000 op caljans’ pakketten. van 230 reden meer zogenoemde is Het dag Per sorteersnelheid, worden
pakketten Kleine
documenten de en zestig van Hub worden en er In sorteerinstallatie. verwerkt van chutes. het wordt een richting vol heftrucks outbound gaat waarna via gestuurd. lampje de geplaatst gelabeld pakketten de beeld. Vrachtzendingen eigen van automatisch hun rood route af De Jungheinrich een sorteercentrum. De bakken handelt domineren branden, worden verwijderd, trailer het zak kleine Die de ruim handmatig witte elektrische ook eigen pakketten documenten gesealed, Als Road één operatie de dit en in op leggen wordt naar eveneens conveyor de zit in af. deel worden en zak gesorteerd
wordt. meer de trucks Fedex ‘yard Ook buitenruimte de is vrachtwagens meer hebben Hierdoor en alleen laden twintig niet procent space’ de heeft binnenkant aangepakt. waardoor voor gerealiseerd. manoeuvreerruimte lossen versneld er
Premium artikel
Je wilt een Premium artikel lezen.
Onbeperkt Premium artikelen lezen voor €3,62 per maand
– Onbeperkt Premium artikelen lezen op warehousetotaal.nl
– Alle edities van Warehouse Totaal digitaal lezen voor € 12,12 per maand