Wehkamp grijpt in: gratis retourdienst verdwijnt • Warehouse Totaal Ga naar hoofdinhoud

Wehkamp grijpt in: gratis retourdienst verdwijnt


Wil je bij Wehkamp bestelde artikelen laten terugsturen, dan kost het voortaan geld om die thuis te laten ophalen. “Het gaat om artikelen die klanten ook zelf naar een DHL-servicepunt kunnen brengen”, zegt een woordvoerder van de Zwolse webwinkel tegen het Financieele Dagblad.

“Grote artikelen worden nog wel bij klanten thuis opgehaald”, klinkt het. Wehkamp verkeert volgens de krant in financieel zwaar weer en moet daarom andere vormen vinden om meer winst te maken. 

Kosten: bijna drie euro per retour

Wehkamp, dat in Bol.com, Amazon en Zalando grote concurrenten kent, wil klanten 2,95 euro laten betalen als ze hun (kleinere) retouren willen laten ophalen. Vorig jaar ging 42 procent van de goederen retour; dit jaar is dat percentage nog hoger. 

Transformatie

De komende jaren wil Wehkamp uitgroeien tot een online warenhuis waar klanten een ‘inspirerende winkelbeleving krijgen in plaats van een kille zoekervaring’, zo vertelt een woordvoerder. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven