Service als business model. GXO, dat laatst nog 66 autonomie mobiele robots van 6 River Systems in gebruik nam in Nederland, gelooft er in en investeert in Duitsland in zijn service tak.
Distributiecentrum van 30.000 m2
Vanuit een modern magazijn van 30.000 m2 in de stad Dormagen introduceert het bedrijf zijn services voor het repareren en retourneren van consumentenelektronica. GXO ServiceTech levert leidende experts en oplossingen op het gebied van retourlogistiek voor consumentenelektronica, aldus het bedrijf. Het complete dienstenaanbod van GXO ServiceTech omvat reparaties, upgrades en renovaties, gegevensopruiming en veilige verwijdering, klantenservice callcenters, garantiebeheer, opslag, logistiek, accreditaties en doorverkoop.
GXO retouren en reparaties
GXO opereert momenteel vanuit meerdere vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, België en Nederland en voert direct-to-consumer en retail bestellingen, reparaties en retourzendingen uit. In 2022 repareerde GXO ServiceTech meer dan 1,5 miljoen stuks consumentenelektronica, waaronder laptops, televisies, beeldschermen, huishoudelijke apparaten en mobiele en gaming-apparaten.