Verbetering van de operationele efficiëntie door optimaal voorraadbeheer en de beste bezorging in zijn klasse. Dat willen Fedex, dat in Duiven zijn roadhub heeft gemoderniseerd, en Floship bewerkstelligen met hun partnerschap.
Wereldwijd netwerk magazijnen
Dit partnerschap geeft Fedex’s e-commerce klanten toegang tot Floship’s wereldwijde netwerk van magazijnen en krachtige logistieke platform om hun e-commerce fulfillment activiteiten te stroomlijnen. Tegelijkertijd zullen Floship’s klanten gebruik kunnen maken van Fedex’s wereldwijde netwerken om hun activiteiten te optimaliseren.
Daarnaast krijgen de grensoverschrijdende e-commerce klanten van FedEx en Floship in Azië-Pacific, het Midden-Oosten en Afrika, Europa en Noord-Amerika toegang tot verbeterde fulfilment, last-mile delivery en probleemloze retourzendingen.
Serviceniveau
Salil Chari, senior vice president marketing en customer experience voor de regio Azië-Pacific, het Midden-Oosten en Afrika (AMEA) bij Fedex Express: “De verkoop van e-commerce blijft wereldwijd groeien. Met de groeiende verschuiving naar online aankopen zijn consumenten op zoek naar naadloze service – van levertijden en eenvoudige retouren tot gepersonaliseerde ervaringen2. Tegelijkertijd proberen e-tailers hun serviceniveaus te verbeteren, hun activiteiten te optimaliseren en hun cost-to-serve te verlagen. Door samen te werken met branche-innovators zoals Floship kunnen online retailers beter concurreren, ondersteund door het wereldwijde logistieke netwerk van Fedex.”
Joshua Tsui, ceo van Floship: “Door deze samenwerking is het ons gezamenlijke doel om e-commercemerken en retailers te voorzien van een one-stop, all-inclusive supply chain-oplossing in twee richtingen die merken in staat stelt exponentieel te groeien en tegelijkertijd een superieure klantervaring te bieden.”