Axfood verhoogt efficiëntie distributiecentrum met nieuw voicesysteem • Warehouse Totaal Ga naar hoofdinhoud

Axfood verhoogt efficiëntie distributiecentrum met nieuw voicesysteem


Axfood heeft een nieuw voicesysteem geïmplementeerd. De implementatie is onderdeel van een groter moderniseringsproject van het warehouse.

Het picken van orders is een repeterende taak en kan altijd slimmer. Axfood, dat in Göteborg een nieuw e-commerce dc bouwt, heeft ZetesMedea Voice gekozen om zijn orderpickproces te verbeteren. Het nieuwe Warehouse Execution System verbetert de snelheid en de nauwkeurigheid van de orderpicking van de Zweedse supermarktketen is de verwachting.

Axfood heeft meer dan 12.000 medewerkers in dienst, waaronder honderden magazijnmedewerkers op een groot aantal locaties in Zweden. Om de magazijnprocessen te optimaliseren en de doorvoersnelheid te verhogen was Axfood op zoek naar een nieuw, modern systeem voor warehouse execution (WES), dat consistente en efficiënte bedrijfsprocessen op alle locaties mogelijk kon maken. Axfood heeft gekozen voor ZetesMedea als uniforme WES-oplossing voor alle magazijnen. Het grootschalige project is inmiddels afgerond en de oplossing is in gebruik bij Axfood.

Lees ook
Drie orderpickmethoden die je zou moeten overwegen

Toekomstbestendige magazijntechnologie

Axfood was ervan overtuigd dat ZetesMedea Voice, een product van zakenpartner Zetes, de oplossing was om de productiviteit, nauwkeurigheid en uptime te maximaliseren. ZetesMedea Voice zal de workflows voor het klaarzetten en verzenden van orders optimaliseren, zonder dat het bestaande Warehouse Management System (WMS) van SAP hoeft te worden aangepast.

Onafhankelijk voice-systeem

Het spraakherkenningssysteem ondersteunt ook medewerkers met een andere moedertaal, waardoor zij veel sneller en zonder kostbare trainingen aan de slag kunnen. “Het gebruik van een onafhankelijk voice-systeem vergroot de personeelsproductiviteit en de magazijnefficiëntie, vooral wanneer sprake is van een hoog personeelsverloop of de inzet van seizoenskrachten. Dit levert grote kostenbesparingen op. Het bedrijf werkt momenteel met 500 orderpickers, een aantal dat de komende jaren waarschijnlijk zal verdubbelen. ZetesMedea zal een cruciale rol spelen om te waarborgen dat de magazijnen van Axfood probleemloos blijven functioneren.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven