De groei van Cycloon versnellen en bezorging duurzamer en socialer maken. Om die redenen koopt bol.com een groot deel van Cycloon.
Samenwerking
Bol.com, dat zijn warehouse capaciteit flink uitbreidt, neemt een meerderheidsbelang in de fietskoerier waarvan het huidige management aanblijft en aandelen behoudt. Marieke Snoek, algemeen directeur Cycloon: “De samenwerking met bol.com geeft ons de kans om op een nog veel grotere schaal impact te maken. We investeren verder in onze mensen, het netwerk en onze partners en dat stelt ons in staat om de dienstverlening voor onze huidige en nieuwe klanten te verbeteren en verder uit te breiden.”

Duurzaamheid bol.com
Bol.com heeft ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen en de samenwerking met Cycloon draagt daar substantieel aan bij, meent Vincent Weijers, directeur Logistiek & Operatie (COO) bij bol.com. “We geloven enorm in de duurzame en sociale missie van Cycloon. Tegelijkertijd is het voor bol.com, dat mogelijk op korte termijn naar de beurs gaat, en zijn verkooppartners een unieke mogelijkheid om de verduurzaming van onze groeiende pakketbezorging te versnellen en onze bezorgcapaciteit uit te breiden. Ook kunnen we het gemak en de service voor onze klanten nog verder verbeteren met flexibele en slimme bezorging.”
Cycloon
Cycloon nam in 2016 het initiatief tot een landelijk fietskoeriersplatform en bezorgt inmiddels in ruim 60 steden. Zo werd een landelijk dekkende pakketdienst met zo’n 800 fietskoeriers een feit. Daarnaast werken er bij Cycloon 600 postbezorgers met een (voormalige) afstand tot de arbeidsmarkt.
De deal wordt naar verwachting afgerond in de eerste helft van 2022 en is onderhevig aan advies van de betrokken ondernemingsraad en gebruikelijke goedkeuringen.