Zo automatiseert de Picnic van Polen zijn warehouse • Warehouse Totaal Ga naar hoofdinhoud

Zo automatiseert de Picnic van Polen zijn warehouse


Frisco, de Poolse e-commerce supermarkt heeft zijn warehouse geautomatiseerd. De automatisering moet de groei het hoofd bieden en verdere groei mogelijk maken.

Sneller, efficiënter en minder afhankelijkheid van personeel. Frisco, de online supermarkt uit Polen, heeft net als Picnic zijn warehouse geautomatiseerd. Net als Picnic maken de Polen ook gebruik van de technieken van TGW.

In de goederenontvangstruimte worden de goederen op pallets afgeleverd en vervolgens op ergonomische werkplekken in bakken herverpakt. Gescheiden in droge goederen en gekoelde goederen worden de bakken naar het shuttlemagazijn (36.000 opslagplaatsen) getransporteerd en daar opgeslagen. Elk uur kunnen meer dan 4.000 orderitems worden opgeslagen en opgehaald.

Orderpicking

Het orderverzamelen vindt plaats op 12 ergonomische werkplekken. Er worden twee verschillende manieren toegepast:
1. Goods-to-person-picking: De benodigde goederen worden direct uit het magazijn van de shuttle gehaald en in volgorde naar de TGW PickCenter-werkstations getransporteerd, waar ze in orderbakken worden verzameld.
2. Persoon-naar-goederen picken: op de op het transportsysteem gebaseerde werkstations worden zowel snel bewegende artikelen als grote en omvangrijke artikelen gepickt.

Verpakking en verzending

Alle afgewerkte bakken worden automatisch in rolcontainers geladen met behulp van een TGW-robotcel en beschikbaar gesteld voor verzending. De goederen worden vervolgens in speciale transportvoertuigen bij de klanten afgeleverd.

Cijfers warehouse
Oppervlakte: 11.000 m2
Aantal opslaglocaties: 36.000
Aantal artikelen: 10.000 in vier temperatuurzones
Doorvoerprestaties: >4.000 bestelitems per uur

Software

TGW Warehouse Software zorgt ervoor dat alle processen soepel verlopen. Hij zorgt ervoor dat de goederen efficiënt, just in time en volgens de verpakkingsinstructies van de klant in het distributiecentrum worden gepickt.

Frisco.pl is een van de toonaangevende online supermarktketens in Polen. Het bedrijf, dat deel uitmaakt van de Eurocash Group, is volledig gericht op servicekwaliteit en snelle levering en levert zeven dagen per week aan klanten in en rond Warschau. Daarbij zal Frisco.pl. maakt gebruik van een eigen wagenpark en speciale ophaalstations.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven