RFID moet omnichannel aanpak Spaanse retailgigant verbeteren • Warehouse Totaal Ga naar hoofdinhoud

RFID moet omnichannel aanpak Spaanse retailgigant verbeteren


De Spaanse retailgigant Tendam kiest voor RFID. De digitaliseringslag moet het omnichannel proces van de retailer verbeteren en verduurzamen.

In navolging van onder meer XXL All Sports United, kiest ook Tendam voor RFID. Tendam, bekend van merken als  Women’secret, Springfield en Cortefiel, heeft een sterke omnichannel focus en wil een innovatieve fashion retailer worden, waarbij het milieu niet uit het oog wordt verloren.

Transparantie door RFID

RFID technologie (ID Cloud geïmplementeerd door Nedap) moet daarvoor zorgen. De techniek moet een volledig transparante toeleveringsketen opleveren, waardoor artikelen volledig traceerbaar zijn van productie tot consument.

Lees ook
Hans Anders stuk efficiënter dankzij RFID-oplossing

Meest efficiënte fulfillment-methode

Manel Jimenez, Chief Operating Officer bij Tendam: ” Doordat we in real-time precies weten welke artikelen op voorraad zijn en waar deze zich bevinden, kunnen we altijd de meest efficiënte fulfillment-methode kiezen.”

Klantervaring verbeteren

Naast efficiënte fulfillmentprocessen en nauwkeurige voorraden benut Tendam de beschikbaarheid van producten om de klantervaring te verbeteren. Jimenez: “RFID technologie brengt ons dichter bij de implementatie van omnichannel-diensten die onze klantervaring verder verbeteren, zoals slimme paskamers en seamless checkouts met behulp van beveiligde in-app en mobiele betaaloplossingen op de eigen smartphone van de consument om een echte omnichannel-winkelervaring te bieden.”

RFID ook in warehouses

Na de invoering van RFID technologie in alle 1 222 winkels zal het project worden uitgebreid in de rest van de toeleveringsketen. Door de invoering van RFID-lezers in distributiecentra en magazijnen kunnen gegevensverzameling en verificatiestappen worden geautomatiseerd en geoptimaliseerd en kan een naadloze integratie met de goederenstroom tot stand worden gebracht.

Dit moet zorgen voor een effectievere afhandeling van retourzendingen en een efficiënte afhandeling van e-commerceorders.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.


x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven