RFID optimaliseert omnichannel strategie XXL All Sports United • Warehouse Totaal Ga naar hoofdinhoud

RFID optimaliseert omnichannel strategie XXL All Sports United


Beter zicht op de voorraad. Om dit voor elkaar te krijgen, implementeert retailer XXL All Sports United RFID.

Het verhogen van de voorraadnauwkeurigheid, wat resulteert in grote operationele winst, zowel in de winkels als voor e-commerce. Dat is de grootste drijfveer voor XXL All Sports United, actief in Noorwegen, Zweden, Finland en Oostenrijk, om te kiezen voor RFID.

Nedap

De retailer heeft heeft iD Cloud geïmplementeerd van Nedap in alle Noorse winkels en zal de uitrol naar de rest van haar 89 megastores afronden voor het einde van de eerste helft van 2022. Het project wordt uitgevoerd door Nedap-partner Securitas.

Lees ook
Hans Anders stuk efficiënter dankzij RFID-oplossing

Pål Wibe, ceo van XXL All Sports United, licht toe: “We waren blij te zien dat we het afgelopen jaar in al onze markten zijn gegroeid. Een van de belangrijkste bijdragen aan deze groei is onze e-commerce strategie. Als we in de driver seat willen blijven, hebben we gezonde voorraden en operational excellence nodig. RFID is een onmisbare technologie om dit mogelijk te maken.”

E-fulfilment verbeteren

Voordat XXL All Sports United RFID implementeerde, had de retailer een marktconforme voorraadnauwkeurigheid van 75-85% in de winkel. Naast omzetverlies in de winkel doordat de benodigde artikelen niet beschikbaar waren, met alle negatieve gevolgen van dien voor de klant, leidde dit ook tot inefficiënties bij de afhandeling van e-commercebestellingen. In sommige gevallen moesten artikelen uit meerdere winkels komen om één bestelling te kunnen leveren.

Andere technologieën

Espen Terland, CIO bij XXL All Sports United licht toe: “We hebben geprobeerd omnichannel-diensten zoals click & collect aan te bieden met andere technologieën. Geen van deze bood ons echter wat we echt nodig hadden: één centraal overzicht, dat alle voorraad toont die we beschikbaar hebben. We zitten nu dicht bij 100% nauwkeurigheid, waardoor we op onze voorraadniveaus kunnen vertrouwen. We kunnen onze winkelvoorraad nu digitaliseren en online weergeven, voor een optimale klantbeleving omdat we klanten de artikelen geven die ze willen, wanneer ze dat willen.”

Terland: “Op basis van RFID-gegevens kunnen winkelmedewerkers nu snel op hun mobiele toestellen opzoeken welke artikelen ze moeten aanvullen. Dit zorgt ervoor dat we altijd het juiste artikel beschikbaar hebben. Door de tijd die we besteden aan het aanvullen van de winkel te beperken, kunnen we nu meer tijd besteden aan het helpen van klanten.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven