Zebra verwacht dat onafhankelijke serviceaanbieders als Microfix een steeds belangrijkere rol gaan spelen binnen het partnerprogramma van Zebra.
Microfix is de eerste geautoriseerde onafhankelijke serviceaanbieder binnen het partnerprogramma van Zebra in de Benelux. Klanten en partners kunnen kiezen voor een drietal producten van Microfix, namelijk FixPack, FixCare en FixIt. Afhankelijk van het gewenste serviceniveau kan de klant een keuze maken en krijgt het de gekozen dienst als bundel met de hardware aangeboden.
Succesvol
Volgens Zebra is Microfix zo succesvol, omdat de serviceproducten die het heeft ontwikkeld herkenbaar zijn en aansluiten bij de wensen van de klant. Daarnaast profiteert Microfix van de trend dat steeds meer Europese klanten die centraal hardware inkopen, de service lokaal willen onderbrengen. Binnen het PartnersFirst-programma van Zebra is er een speciale track voor onafhankelijke Zebra-authorised service providers. In samenwerking met Microfix kan er binnen het PartnersFirst-programma betere lokale technische ondersteuning worden geboden aan klanten.
Vanwege de toenemende behoefte hieraan ziet Zebra de komende jaren in de Benelux een sterke groei van het aantal partners dat hiervan gebruik gaat maken. Mogelijk neemt ook het aantal onafhankelijke serviceaanbieders binnen het PartnersFirst-programma in Europa toe.
Missiekritisch
“Ondernemingen letten bij hun keuze voor een printoplossing vooral op de cost of ownership en uptime van de printer”, zegt Mikel van Urk, regional sales manager Zebra Benelux. “Goede en snelle service wordt steeds belangrijker, omdat een printer die buiten gebruik is grote gevolgen kan hebben voor de continuïteit van het productieproces. Printers zijn binnen organisaties steeds meer missiekritisch. Veel hardwareleveranciers beschikken echter niet over de capaciteit om de gewenste service te bieden en sluiten hiervoor een samenwerkingsverband af met een onafhankelijke serviceaanbieder. We zijn dan ook erg blij met deze samenwerking met Microfix.”