Unidex heeft sinds dit jaar, in samenwerking met alle toonaangevende A-merk leveranciers binnen het Turks / Marokkaans assortiment van levensmiddelen, een distributieplatform ontwikkeld om vanuit een enkel aanlevermoment een compleet assortiment te leveren aan retailers.
Het assortiment is samengesteld op basis van de toonaangevende relevante en voor de kopersgroep herkenbare en vertrouwde bekende merken. In de bepaling van het assortiment is dus vooral gekeken naar de behoefte van de eindgebruiker.
Day tot day delivery
Inmiddels heeft Unidex binnen haar distributieplatform enkele honderden artikelen toegevoegd en is de samenwerking aangegaan met tientallen producenten, merkagentschappen en Europese distribiteurs. Zonder voorkeurspositie maar met een optimale afstemming op de behoefte en optimale day to day delivery kan Unidex op deze wijze Retail Nederland bedienen. Unidex beschikt over alle moderne middelen om dit optimaal uit te voeren en is volledig gecertificeerd.
Mondiale consument
De specifieke doelgroep van Nederlanders van Turks en Marokkaanse afkomst bestaat uit ruim 800.000 mensen (CBS meting), binnen deze doelgroep wordt een groot gedeelte van het besteedbaar inkomen besteed aan voedingsmiddelen. Om de echte mondiale consument goed te bedienen binnen de hedendaagse supermarkten kan niet voorbij worden gegaan aan deze grote kopersgroep.
In Nederland en België start Albert Heijn dit jaar met een ruim DKW assortiment dat is samengesteld op basis van een optimalisatie binnen de bekende merken gericht op de doelgroep Turkse en Marokkaanse Nederlanders. Opgebouwd vanuit respect voor de merkproposities en samengesteld vanuit de categoriale behoefteanalyse.