Global Hybrid Center voor Daimler • Warehouse Totaal Ga naar hoofdinhoud

Global Hybrid Center voor Daimler


Daimler Trucks heeft bij Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) in het Japanse Kawasaki zijn nieuwe Global Hybrid Center in gebruik genomen. Het moet het wereldwijde centrum worden voor de hybrideontwikkelingen van Daimler Trucks. MFTBC maakt deel uit van de Daimler Trucks divisie van Daimler AG en is één van de grootste bedrijfswagenfabrikanten ter wereld.

Focus
Eike Böhm, Vice President Product Engineering van MFTBC zegt: “De oprichting van het Global Hybrid Center bij MFTBC onderstreept de steeds sterker wordende focus van Daimler Trucks en Mitsubishi Fuso op de ontwikkeling van hybridebedrijfswagens. Vanwege de noodzaak van een verder terugdringen van emissies en brandstofverbruik, zijn wij ervan overtuigd dat de hybridemarkt in de toekomst nog sneller zal groeien. In het nieuwe centrum bundelen wij onze inspanningen om schonere en zuinigere hybridevoertuigen te ontwikkelen, zodat wij kunnen voldoen aan de huidige en toekomstige eisen van de markt.”

Ervaring
De keuze om het centrum onder te brengen bij MBFTC is gebaseerd op de jarenlange ervaring die deze onderneming heeft op het gebied van hybridevoertuigen. Mitsubishi Fuso ontwikkelt al meer dan tien jaar hybridevoertuigen en biedt op de Japanse markt al diverse modellen aan met lage emissiewaarden, zoals de lichte bedrijfswagen Canter Eco Hybrid en de hybridebus Aero Star Eco. Het bedrijf heeft ook de Canter Eco-D ontwikkeld, een studiemodel van een lichte hybridekipper. MFTBC fungeerde voor Daimler Trucks al als competentiecentrum voor hybride.

Fleettest in Europa
Tegelijkertijd met de opening van het Global Hybrid Center ging een omvangrijke fleettest voor hybride bedrijfswagens in Europa van start. Mitsubishi Fuso in Europa leverde tien Canter Eco Hybrids aan acht verschillende klanten in Londen. Gedurende drie jaar testen deze klanten de efficiency van de 7,5 ton hybride trucks met gecombineerde diesel- en elektromotor. De geteste vrachtwagens zullen naar verwachting tot 15 procent minder brandstof verbruiken dan conventionele dieselvoertuigen en stoten bovendien veel minder CO2 uit. De testvoertuigen zijn aangepast aan de Europese voorschriften. De trucks zijn uitgerust met een nieuw systeem om de testresultaten te meten. Het onderhoud wordt verzorgd door twee gespecialiseerde servicewerkplaatsen van Mercedes-Benz in de regio Londen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven