2022 was in vele opzichten een uitdagend jaar. Nederland ging weer open na twee jaar corona, gelijktijdig kwamen nieuwe uitdagingen razendsnel opzetten of werden vergroot: haperende supply chains, personeelstekorten. Onderwerpen die weer als katalysator werken voor uitdagingen die toch al met een flinke opmars bezig zijn in de logistiek. Denk aan automatisering/robotisering, digitalisering en duurzaamheid.
Ceva Logistics en Bol.com
Vier bedrijven die ieder op hun eigen manier voorop lopen als het gaat om deze belangrijke thema’s. Vier bedrijven ook die een zeer interessant jaar achter de rug hebben. Bol.com opende zijn BFC2; een zwaar geautomatiseerd fulfilment center. Ceva Logistics groeide hard door nieuwe klanten te winnen en via grote overnames.
Wil jij als koploper commercieel aanhaken bij deze special?
Vraag Demphy, Stan of Karlo naar de mogelijkheden
Picnic en DHL
Ook de andere twee koplopers stonden niet stil in 2022: Picnic opende zijn zwaar geautomatiseerde fulfilment center in Utrecht en bouwt er fors op los in binnen- en buitenland. DHL investeerde onder meer in autonome heftrucks en in Citybubs.
Topmanagers
In deze special geven Michiel Muller, ceo van Picnic, Willem Veekens, managing director Benelux Ceva Logistics, Vincent Weijers, coo bol.com én John Scherders, ceo DHL Supply Chain Benelux & Nordics hun visie op de vier (misschien wel) belangrijkste thema’s van dit moment op het gebied van logistiek en warehousing.
Nog geen abonnee? Bekijk de (digitale) opties


