Ga naar hoofdinhoud

MAN automatiseert productielogistiek met Magazino SOTO robots


MAN naakt werk van robotisering in zijn vestiging in Neurenberg, De truckfabrikant gaat SOTO robots van Magazino inzetten om de productielogistiek te verbeteren.

MAN implementeert twaalf SOTO robots in om de productielogistiek in de vestiging in Neurenberg efficiënter te maken. De robots van Magazino, sinds vorig jaar onderdeel is van Jungheinrich, zorgen voor de materiaaltoevoer tussen het magazijn en de assemblagelijn en transporteert kleine ladingdragers (SLC’s) volledig autonoom.
Na een proefproject van een jaar zal het volledige aanvoerproces van kleine ladingdragers voor motorassemblage en toekomstige batterijproductie vanaf de herfst van dit jaar worden geautomatiseerd met twaalf SOTO robots.

Testen Magazino MAN

Magazino en MAN werken al sinds 2019 nauw en toepassingsgericht samen op het gebied van logistieke automatisering en hebben hun specifieke expertise al gebundeld tijdens de ontwikkelingsfase van de SOTO robots. De functionaliteit van de robots werd uitgebreid getest en geoptimaliseerd in live-bedrijf tijdens een pilotfase van een jaar. Op basis van deze positieve test heeft de MAN-vestiging in Neurenberg besloten om een vloot van twaalf SOTO robots in te zetten voor de volledige automatisering van de logistiek van kleine onderdelen.

Simon Becker, projectmanager bij MAN: “De introductie van SOTO markeert een verdere stap in de richting van de toekomst van logistiek in de nieuwste ontwikkeling van onze fabriek in Neurenberg. Dankzij SOTO is het bevoorradingsproces met kleine ladingdragers nu ook volledig geautomatiseerd.”

Werkzaamheden robots

De SOTO robots, ook actief bij ZF, halen de kleine ladingdragers zelfstandig op in het geautomatiseerde miniload magazijn en elke robot brengt maximaal 18 containers tegelijk naar de individuele assemblagelijnen. Markus Ruder, Magazino’s projectmanager: “Ze werken in dezelfde omgeving als mensen en andere mobiele robots. Aan de assemblagelijn plaatsen de SOTO robots de containers, die momenteel 12 kg wegen, direct op de schappen.” De werknemer kan dan gemakkelijk bij de afzonderlijke onderdelen aan de andere kant van het rek om ze te assembleren. De SOTO robot haalt ook zelfstandig lege onderdelen op en brengt ze naar het centrale verzamelpunt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven