Dachser test agv’s in warehouses • Warehouse Totaal Ga naar hoofdinhoud

Dachser test agv’s in warehouses


Dachser test momenteel automtaed guided vehicles in twee warehouses. De logistieke dienstverlener wil weten of de agv’s repeterend werk van mensen kunnen overnemen.

De automated guided vehicles (agv’s) bij Dachser zijn bedoeld om routinetaken over te nemen en zo werklast van de werknemers op lange termijn verlichten.

Om de theorie tot praktijk om te kunnen zetten, test Dachser de voertuigen in  Langenau en in Vaihingen, beiden in Duitsland.

Swarm principe testen

Binnenkort zullen ook tests met zwermintelligentie van start gaan, waarbij de twee autonome voertuigen op dezelfde locatie zullen opereren. De tests is een vervolg op eerdere samenwerking Fraunhofer IML, waarmee Dachser sinds 2017 samenwerkt.

AGV’s voor repeterend werk

Het gebruik van automatisch geleide voertuigen zou werknemers kunnen ontzien van routinematig en fysiek inspannend werk, waardoor ze zich kunnen concentreren op de overige taken. Een ander voordeel is de werktijd van de voertuigen: zij kunnen 24 uur per dag functioneren. 

Momenteel nemen de agv’s taken over zoals het vervoer van inkomende goederen naar de overdrachtszone in het hoogbouw magazijn, waarbij zij de pallets zelfstandig oppakken en neerzetten.

WMS

Via een interface met Dachsers eigen warehouse managementsysteem Mikado kan het voertuig op elk moment worden voorzien van transportorders en vindt het vervolgens zijn eigen route door de loods.

Lithium-iontechnologie

De voertuigen zijn uitgerust met lithium-iontechnologie, die inductief laden mogelijk maakt. ‘’Het opladen gebeurt via een vloerplaat en duurt slechts tien minuten’’, legt Daniele Andreano uit, teamleider contract lgistics engineering bij Dachser. Zij is verantwoordelijk voor de test.

Veiligheid

Elke AGV is uitgerust met verschillende sensoren op verschillende hoogtes en scant voortdurend zijn omgeving op obstakels. Als het een obstakel detecteert, remt het systeem automatisch af en komt het ofwel volledig tot stilstand of zoekt het een nieuwe route om het obstakel te vermijden. Ook de maximumsnelheid van 5 km/h speelt een grote rol in de veiligheid.

‘’Ons doel van de test is waardevolle ervaring op doen met het gebruik van automatisch geleide voertuigen in het warehouse en in combinatie met de overslagloods. Dit zal ons in staat stellen te begrijpen hoe de apparaten onze collega’s optimaal kunnen ondersteunen bij hun dagelijkse werkzaamheden en hoe zij geïntegreerd kunnen worden in de dagelijkse operaties. Tot nu toe is Dachser

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven