UPS maakt werk van tracebility en digitalisering, waar nog een wereld te winnen valt in de logistiek. Evolve, zo heet het nieuwe initiatief van UPS, dat de hete adem van Amazon als pakketbezorger voelt.
Het project moet klanten digitaal inzicht geven in de locatie van hun zendingen van de fabrikant tot de eindklant; of het nu een bedrijf of een consument is.

Dat maakte Carol Tomé, ceo van UPS deze week bekend tijdens een interview met Kamer van Koophandel van de VS.
Toeleveringsketens complexer
Een betere zichtbaarheid van zendingen zal een topprioriteit zijn voor UPS en voor alle leveranciers in de komende jaren, aangezien toeleveringsketens complexer worden en de leveringseisen van klanten toenemen, zei Tomé.
In het interview zei Tomé dat de verstoringen van de toeleveringsketen, grotendeels veroorzaakt door gebeurtenissen rond de COVID-19-pandemie, hebben geleid tot “wake-up calls” onder de VS. leidinggevenden De extreme volatiliteit veroorzaakt door de pandemie heeft leidinggevenden en beoefenaars een “totaal ander perspectief op voorraadbeheer gegeven”, zei ze.

Meer productie en distributie zullen dichter bij de eindklanten komen, wat zal leiden tot meer voorraad opgeslagen in magazijnen en fulfilmentcentra en een stijging van de voorraadkosten, aldus de ceo. Tomé gaf geen details over het programma. Evenmin over de voortgang ervan, behalve dat het “niet klaar is voor prime time”. Het is dus nog even afwachten.