Marktnieuws

Tijs van Driel (23) heeft gisteren de titel ‘Jong Logistiek Talent’ weten binnen te slepen. De jury roemde hem om ‘het zien van potentie in een nichemarkt, en de constante focus op groei en innovatie’. Zijn bedrijf realiseerde een volumegroei van maar liefst 750 procent.

Red je Pakketje
Van Driel is mede-eigenaar en Chief Operating Officer bij ‘same day delivery-carrier’ Red je Pakketje. Het bedrijf haalt tot 14:30 uur bestellingen op bij webshops en bezorgt deze ’s avonds bij de consument thuis. Tussen de pick-up en het aflevermoment zit maximaal tien uur. Consumenten ontvangen een tijdvak van een halfuur en kunnen ten allen tijde het bezorgadres wijzigen.

Dat hier veel vraag naar is, blijkt uit de exponentiële groei die Red je Pakketje heeft doorgemaakt. Het bedrijf groeide in anderhalf jaar tijd uit naar een bedrijf met 110 bussen, meer dan 230 chauffeurs en klanten als Greetz, BVA en Cameranu. Het afgelopen jaar boekte het bedrijf een volumegroei van maar liefst 750 procent. Er wordt niet meer vanuit één locatie gewerkt, maar vanuit zeven hubs verspreid door het hele land.

Tijs van Driel in het midden

Groei ‘grootste’ uitdaging.
Aan Van Driel de taak om die groei in goede banen te leiden. Hij is verantwoordelijk voor de chauffeurs en hub-managers maar ook voor de planning, klantenservice, en het wagenparkbeheer. Eerder al liet Van Driel al weten dat die groei voor hem de grootste uitdaging is. “Door de enorme groei hadden we plotseling heel veel chauffeurs nodig. Die moesten in korte tijd ingewerkt worden, dat was zwaar. Toen dat eenmaal op de rit was, kwamen de lokale hubs en moesten daarvoor de processen ingericht worden. Dat is allemaal ontzettend leuk, maar ook spannend.”

bron: logistiekprofs 

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven