74 miljoen artikelen, 700.000 opslagplaatsen, 63.000 vierkante meter groot, 480 shuttles, 141 docks voor vrachtwagens, 36 laadperrons en 22 kilometer aan transportband. Dat zijn de indrukwekkende cijfers van het nieuwe, gecentraliseerde omnichannel warehouse van Puma.
Omnichannel
Puma nam het distributiecentrum (ingericht door TGW) vorig jaar in gebruik. Omnichannel en centralisatie zijn de sleutelwoorden. Onder druk van de oprukkende e-commerce en veranderende orderpatronen heeft het sportmerk zijn logistiek op de schop gegooid. Vijftien distributiecentra in Europa, waarvan acht in Duitsland, die allen een eigen kanaal; wholesale, retail of e-commerce bedienen zijn samengebracht in het Duitse Geiselwind nabij Nürnberg.
Zie ook
Veranderen is noodzaak zeker nu (online)klant geen nee duldt
Puma koos voor omnichannel vanuit een centraal dc. Deze aanpak moet Puma het vermogen geven wél te kunnen voldoen aan de verandering in orderstructuur. Automatisering is daarbij de sleutel tot succes. Puma heeft zijn operatie zoveel mogelijk geautomatiseerd als antwoord op het personeelstekort, maar bovenal voor de beoogde en noodzakelijke snelheid en efficiency.








