Binnenkijken in het hypermoderne Puma distributiecentrum

puma omnichannel

Puma nam vorig jaar zijn nieuwe, geautomatiseerde distributiecentrum in gebruik. Het omnichannel warehouse moet de snelheid flink vergroten.

74 miljoen artikelen, 700.000 opslagplaatsen, 63.000 vierkante meter groot, 480 shuttles, 141 docks voor vrachtwagens, 36 laadperrons en 22 kilometer aan transportband. Dat zijn de indrukwekkende cijfers van het nieuwe, gecentraliseerde omnichannel warehouse van Puma.

Omnichannel

Puma nam het distributiecentrum (ingericht door TGW) vorig jaar in gebruik. Omnichannel en centralisatie zijn de sleutelwoorden. Onder druk van de oprukkende e-commerce en veranderende orderpatronen heeft het sportmerk zijn logistiek op de schop gegooid. Vijftien distributiecentra in Europa, waarvan acht in Duitsland, die allen  een eigen kanaal; wholesale, retail of e-commerce bedienen zijn samengebracht in het Duitse Geiselwind nabij Nürnberg.

Zie ook
Veranderen is noodzaak zeker nu (online)klant geen nee duldt

Puma koos voor omnichannel vanuit een centraal dc. Deze aanpak moet Puma het vermogen geven wél te kunnen voldoen aan de verandering in orderstructuur. Automatisering is daarbij de sleutel tot succes. Puma heeft zijn operatie zoveel mogelijk geautomatiseerd  als antwoord op het personeelstekort, maar bovenal voor de beoogde en noodzakelijke snelheid en efficiency.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.