Roberts Europe gaat voor Qurius • Warehouse Totaal Ga naar hoofdinhoud

Roberts Europe gaat voor Qurius


Logistiek dienstverlener Roberts Europe BV heeft gekozen voor de implementatie van Microsoft Dynamics NAV, aangevuld met de branchespecifieke Qurius oplossing voor transportbedrijven Q-TMS, onderdeel van Q-Logistics. Roberts Europe houdt zich met name bezig met specialistische sneltransporten met een spoedkarakter of waaraan speciale procedurele eisen worden gesteld. Deze zogenoemde ‘Premium Freight’ leveringen eisen individueel toezicht en service, voor en tijdens de uitvoering van het transport.

Grootschalige ontwikkelingen
Omdat Roberts Europe op korte termijn grootschalige bedrijfsontwikkelingen tegemoet ziet, die innovatieve IT oplossingen eisen, heeft het bedrijf voor Microsoft Dynamics NAV gekozen, aangevuld met Q-TMS. Daarnaast heeft het bedrijf ook Microsoft Dynamics CRM aangeschaft. Die drie onderdelen zullen door Qurius worden geïntegreerd tot een centrale werkomgeving voor de logistiek dienstverlener.

Optimale ondersteuning
Deze integrale oplossing verenigt de verschillende bedrijfsprocessen van en tussen de productgroepen van Roberts Europe. Ook biedt de oplossing optimale ondersteuning bij de logistieke operations, sales, in- en externe communicatie en databasemanagement. Projectmanager Marc Tielemans van Roberts Europe legt uit waarom de keuze, na een intensief selectietraject, op Qurius is gevallen: “Qurius voldeed aan de belangrijkste evaluatiecriteria binnen het uitgebreide selectieproject, en is daarnaast internationaal vertegenwoordigd.”

Nieuwe bedrijfsvisie
Roberts Europe zocht een andere oplossing in verband met de nieuwe bedrijfsvisie en de hieruit voortvloeiende administratieve en operationele optimalisatie van processen. Het bestaande maatwerksysteem werd destijds speciaal gebouwd voor een individuele productgroep, ‘Premium Freight’, de specialiteit van Roberts Europe. In de nieuwe bedrijfsvisie is staan diversificatie en implementatie van nieuwe productgroepen centraal. Voor de realisatie van deze strategische keuzes dient het systeem een perfecte ondersteuning te leveren.

Cost- en time trade off
Fred Snippe, Managing Director en eigenaar van Roberts Europe BV, verklaart: “Wij hebben voor de investering in dit nieuwe totaalpakket gekozen, omdat we er van overtuigd zijn een in afzienbare tijd te kunnen bereiken. Tevens bezit het nieuw te realiseren systeem callcenter functionaliteiten door de integratie met Microsoft Dynamics CRM. Een grote toegevoegde waarde, die volledig aansluit bij Roberts Europe’s idee over een Europese 24/7-dienstverlening.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven