In de wereld van e-commerce en daarbuiten is slim verpakken essentieel om verspilling te minimaliseren, kosten te verlagen en de klanttevredenheid te verhogen. Bedrijven zoals Babydump en Otrium investeren daarom in geautomatiseerde verpakkingsoplossingen die niet alleen het verpakkingsproces versnellen, maar ook zorgen voor minder lucht. Ook Bleckmann maakt werk van slim verpakken. Evenals Bol, dat zijn verpakkingsmachines heeft aangepast waardoor het bedrijf 28 procent minder CO2-uitstoot per verpakking realiseert.
Die aanpak resulteert in efficiëntere logistiek en een betere winkelervaring voor de klant. En de klant wordt steeds kritischer op te grote verpakkingen. Te grote verpakking stuit steeds meer consumenten tegen de borst. De afkeer is dusdanig dat het een reden is voor bijna twintig procent van de shoppers om te stoppen met bestellen bij het bedrijf, bleek eerder al uit een onderzoek van DS Smith.
Niks doen is dus geen optie en dat hoeft ook niet, want de keuze aan oplossingen nemen nog altijd toe. Zowel aan de verpakkingskant als op machinegebied.
Veel leesplezier en doe er je voordeel mee!
