De omzet van webwinkel Coolblue schoot in 2015 naar 555 miljoen euro. Dit is 54% groei ten opzichte van 2014 toen het bedrijf 360 miljoen euro omzet maakte.
De stijging komt met name doordat Coolblue heel veel nieuwe klanten wist te bereiken en bestaande klanten vaker terugkwamen. Wat het meeste het verschil maakte: klanten die Coolblue veel vaker aanbevolen aan vrienden, familie en bekenden.
Uitbreiding
De opening van het nieuwe magazijn in Tilburg zorgde ervoor dat het bedrijf het assortiment fors kon uitbreiden. Ook heeft Coolblue weer een slag kunnen slaan op het gebied van diverse bezorgproposities. Ook in 2016 gaat het bedrijf daar weer vol gas mee door. Het bedrijf verwacht meer dan 1.000 nieuwe Coolblue’ers aan te nemen en ook te groeien in fysieke winkels. In januari startten er inmiddels al 80 nieuwe mensen. Ook is Coolblue van plan om 2 nieuwe fysieke winkels te openen. Coolblue was in 2015 goed voor het creeëren van 578 nieuwe banen.