LPR: "Palletlogistiek biedt concurrentievoordeel" • Warehouse Totaal Ga naar hoofdinhoud

LPR: “Palletlogistiek biedt concurrentievoordeel”


LPR viert haar vijftiende verjaardag. Terugkijkend concludeert LPR dat palletlogistiek en palletpooling organisaties de benodigde flexibiliteit en kwaliteit geven om hun logistieke processen optimaal in te richten.

In de vijftien jaar van haar bestaan is LPR uitgegroeid tot de tweede speler in Europa op het gebied van palletpools. De in Toulouse gevestigde groep werd opgericht in 1992. Met een gemiddeld marktaandeel van vijftien procent en vijf vestigingen in acht Europese landen, verzorgt LPR jaarlijks 33 miljoen palletverplaatsingen, met een omzet die nog elk jaar stijgt.

Nieuwe website
Om het 15-jarig jubileum te markeren projecteert LPR haar Europese dimensie ook op het web. De site is compleet opnieuw ontworpen met een heldere, gebruiksvriendelijke interface en meer inhoud dan ooit tevoren. Elke vestiging heeft zijn eigen ‘ID-card’ met volledige zakelijke- en contactgegevens, het activiteitennetwerk (plus landkaart) en de specificaties van de aangeboden pallets. Ook het laatste nieuws en de persberichten van LPR zijn online beschikbaar op www.lpr.eu. Bovendien heeft LPR ‘myLPR’ opgezet. Klanten van LPR hebben toegang tot deze exclusieve portal waar ze hun bestelorders kunnen plaatsen en onmiddellijk bevestiging ontvangen, lopende orders kunnen volgen, palletinzamelingen kunnen beheren en palletverplaatsingen kunnen opgeven. Via dit portal kunnen LPR en haar klanten snel en eenvoudig communiceren en gegevens uitwisselen. “Service aan onze klanten is altijd de eerste prioriteit geweest en de natuurlijke conclusie was hen te voorzien van een exclusieve interface om de manier waarop onze diensten worden beheerd te optimaliseren”, licht Frank Janssen, managing director LPR Benelux, toe.

Uitbreiding van Europese activiteiten
LPR is Europa’s één na grootste palletpool-aanbieder, een positie die de groep inspireert om haar inspanningen voort te zetten en haar aanwezigheid in bepaalde marktsegmenten te versterken. “Wij hebben een gemiddeld marktaandeel van vijftien procent in heel Europa, met aanzienlijke verschillen tussen de vestigingen. Ons marktaandeel in Engeland staat na twee jaar activiteit op vijf procent, maar in Portugal is het veertig procent. Er zijn dus grote mogelijkheden voor uitbreiding. We zijn echter van plan om ons op beheerste wijze te ontwikkelen. LPR breidt zodanig uit dat het gelijke pas houdt met haar klanten in Europa door het openen of moderniseren van bepaalde depots, een proces dat al in gang is gezet in Frankrijk, Spanje en de Benelux”, aldus Frank Janssen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven