Instabox, dat recent nog Red je Pakketje inlijfde en Budbee, dat vol inzet op pakketkluizen, willen samen verder. De fusie zal een nieuw bedrijf vormen met meer slagkracht om te investeren in consumentgerichte en duurzame last-mile bezorgdiensten voor e-commerce, aldus de ondernemingen.
Instabox
Instabox werd in 2015 in Stockholm opgericht, en heeft een bezorgdienst uitgebouwd die met haar slimme geautomatiseerde pakketkluizen snel een van de meest gebruikte bezorgopties voor de Zweedse bevolking werd. Instabox heeft in 2021 thuisbezorging aan haar diensten toegevoegd en is actief in vijf landen (Zweden, Noorwegen, Denemarken, Nederland en Duitsland).
Budbee
Budbee werd in 2016 opgericht om thuisbezorging voor consumenten slimmer, sneller en gemakkelijker voor consumenten te maken. Budbee heeft in 2020 de pakketkluizen toegevoegd en is actief in vijf landen (Zweden, Finland, Denemarken, Nederland en Belgié).
De twee bedrijven worden sinds het begin geleid door hun respectievelijke oprichters, die in de nieuwe vorm een actieve rol houden. In het nieuwe bedrijf zal Fredrik Hamilton, Budbee’s oprichter, de taak van CEO op zich nemen en Instabox’s oprichter, Alexis Priftis, zal Executive Chairman of the Board worden.
“Sinds het begin


