De thuisbezorgdiensten moeten in verband met het coronavirus wel extra hygiënemaatregelen nemen in de keuken en moet het eten ‘contactloos’ worden bezorgd.
De bezorgplatformen gaan er niet van uit dat maaltijdbezorgingen alsnog tijdelijk worden verboden. “Wij houden hier geen rekening mee”, aldus een woordvoerder van Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd, tegen Nu.nl.”In de landen om ons heen gaat het nog gewoon door. Mensen moeten toch eten en in de supermarkt kom je meer in contact met mensen dan bij een contactloze bezorging.”
Duitsland: veel meer vraag naar vierkante meters
Ook in Duitsland bestellen steeds meer mensen online. En dat heeft indirect ook geleid tot een grotere vraag naar logistieke ruimte voor thuisbezorgdiensten.

“We ervaren in al onze vestigingen een grote vraag naar huurruimte voor thuisbezorgdiensten. Vanwege de golf van online thuisbezorging willen deze aanbieders hun bestaande opslagcapaciteiten aanzienlijk uitbreiden “, zegt Umut Ertan, de oprichter van Realogis-RLI-groep, dat logistiek vastgoed verhuurt.
Ook de vraag van supermarkten en groothandels naar nieuwe vierkante meters groeit ‘exponentieel’, aldus Ertan.