De omzet van Coolblue groeide in 2016 met 55 procent naar 857 miljoen euro. Voor 2017 mikt het op een omzet van 1,2 miljard euro. Verder heeft het voor dit jaar een nieuw winkelconcept, uitbreiding van het magazijn en 1.500 nieuwe Coolblue’ers in de planning.
De e-commercemarkt in België en Nederland groeit exponentieel, maar Coolblue doet daar naar eigen zeggen nog een serieuze schep bovenop. Naast een omzet van 857 miljoen noteerde het vorig jaar een brutowinst (EBITDA) van 19 miljoen euro. Ook de NPS-score (Net Promotor Score) van de online retailer – de belangrijkste graadmeter van klantentevredenheid, aldus Coolblue – steeg vorig jaar tot een recordhoogte van 67. “Dit is ongekend hoog naar Nederlandse en Belgische normen.” Aldus Coolblue.
Grootse plannen
Ook dit jaar zit Coolblue boordevol plannen. Zo wordt het grote centrale magazijn in Tilburg – middenin het dekkingsgebied van Coolblue – met 33.000 m² uitgebreid tot maar liefst 88.000 m² (of 18 voetbalvelden) groot.
Daarnaast komt er dit jaar een winkel bij volgens een nieuw concept. “Het wordt echt het paradepaardje van Coolblue,” aldus oprichter Pieter Zwart, die verder nog geen details kwijt wil over locatie en invulling van deze nieuwe vestiging.
Met alle andere grote en minder grote verbeteringen erbij, moet dit ervoor zorgen dat Coolblue ook dit jaar opnieuw heel hard zal groeien. Verwacht wordt dat de omzet zal toenemen tot 1,2 miljard euro. Verder plant het bedrijf tot zo’n 1.500 nieuwe medewerkers in Nederland en België aan te nemen.