De populariteit van bezorging via zogenoemde Out-of-Home-oplossingen groeit snel. Het gebruik van pakketautomaten is het afgelopen jaar bijna verdubbeld. Om op deze trend in te spelen, stelt PostNL zijn huidige netwerk van ruim 1100 automaten open voor FedEx. Daarnaast breidt PostNL uit met nog eens 500 extra kluizen.
Voor FedEx betekent dit een aanzienlijke uitbreiding van het aantal verzendlocaties. De automaten komen bovenop de circa 700 bestaande ophaalpunten van het bedrijf. Dat biedt klanten niet alleen meer keuze, maar stelt FedEx ook in staat om haar netwerkcapaciteit en middelen efficiënter te benutten.
Slimme samenwerking PostNL FedEx
Volgens Ron Willemsen, Managing Director Ground Operations Benelux bij FedEx, past deze samenwerking perfect binnen de groeistrategie van het bedrijf in Nederland: “Deze samenwerking sluit naadloos aan bij onze ambitie om onze aanwezigheid in Nederland verder te versterken. Door toegang tot het netwerk van PostNL kunnen we onze klanten meer flexibiliteit en keuze bieden bij het verzenden van hun pakketten. Dit is een belangrijke stap in onze strategie om efficiënter en klantgerichter te opereren in een snel veranderende e-commercemarkt.”
PostNL werkt al langer aan een open netwerk, waarin ook andere vervoerders hun diensten kunnen aanbieden. Barry Husman, Directeur Out-of-Home bij PostNL, onderstreept het belang van dit model: “PostNL heeft een groot netwerk van pakketautomaten dat we steeds verder uitbreiden. Wij hebben ons netwerk opengesteld voor andere vervoerders waardoor we consumenten meer keuze bieden en ons bereik vergroten. Door deze samenwerking kunnen klanten ook voor verzenden of retourneren via FedEx gebruikmaken van het uitgebreide netwerk van PostNL.”


