Ga naar hoofdinhoud

Picnic aast op uitbreiden last mile service: van boodschappen tot retouren en non-food


Online supermarkt Picnic kijkt verder dan alleen het bezorgen van zijn eigen boodschappen. De online super onderzoekt hoe het zijn last mile dienst breder kan inzetten.

Picnic zet zijn last mile kennis al langer in voor derden. Zo begon het in 2020 een samenwerking met DHL voor het ophalen van retouren en doet dat sinds begin dit jaar ook voor PostNL.

Maar Picnic ziet meer kansen. Tijdens Emerce E-Commerce Live! in de Beurs van Berlage gaf CTO Daniel Gebler aan dat het bedrijf inmiddels retouren van derden verwerkt en nog meer potentie ziet in die dienstverlening. De wagentjes keren leeg terug naar het depot, dus het is logisch om deze capaciteit te benutten, aldus Gebler.

Next step last mile diensten Picnic

Een logische vervolgstap zou zijn dat externe partijen gebruik gaan maken van de fulfillment centers van Picnic voor hun eigen leveringen. Ook is het denkbaar dat Picnic zelf een ruimer aanbod van non-food producten gaat distribueren of verkopen.
Gebler gaf hierover nog geen concrete details, maar liet doorschemeren dat dit aansluit bij de bredere visie van het bedrijf: ‘Als je voeding kunt bezorgen, kun je ook nadenken over non-food. Zeker als je de logistiek in eigen hand hebt. Dergelijke ideeën vormen het fundament van het Picnic van morgen.’

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.