Het model van Monta is volledig gebouwd op schaalbaarheid vanwege de, vaak onverwachte, groei van onze klanten. Doordat we al 16 keer een vestiging hebben opgestart kunnen we dat héél snel. Zo snel, dat we besloten om een challenge op te zetten en zo de vestiging in Duitsland in één dag op te starten en live te zetten.
Duitsland
Op maandag 1 augustus om 07:00 uur vond de sleuteloverdracht van het nieuwe distributiecentrum in Krefeld (Duitsland) plaats. Binnen een werkdag werd het warehouse en kantoor ingericht, de machines, stellingen, werkplekken, wifi en sorteerunits geplaatst, de eerste Duitse klant aangesloten, de voorraad gelost en ingeboekt en werden ook de eerste orders al gepickt en verzonden. Ontzettend gaaf! Binnen één dag live: Niet standaard om te doen en vaak ook niet nodig, maar geloof me; voorbereiding is het halve werk.
Korte deadlines
Daarnaast is bewezen dat korte deadlines nou eenmaal effectief zijn! Dit wordt ook wel het ‘Mere Deadline Effect’ genoemd. Lange deadlines zorgen er alleen maar voor dat we meer uitstellen. Opereren in een ander land met een andere cultuur betekent ook andere eisen vanuit de consument. Over het algemeen hechten Duitsers nóg meer waarde aan perfecte levering en retourenverwerking van hun online bestelling. Doordat we nu nog dichter bij de Duitse consument zitten is het nu nog makkelijker te realiseren voor onze klanten.
Dus… Internationaal gaan? Zorg ervoor dat je weet wat je klant wil. En dan: korte deadlines stellen en gewoon doen!