Blogs

Je zult maar chauffeur zijn op een magazijntruck. Topbaan. Een beetje hef- of reachtruck is tegenwoordig van alle gemakken voorzien. Comfort en ergonomie spelen een steeds belangrijkere rol bij het ontwerp.

Joysticks, luchtgeveerde stoelen, soft touch hendels en schakelaars, panoramadak, ga zo maar door. Geen overbodige luxe. Verreweg het duurste aan een magazijntruck is de chauffeur die erop zit. Meer dan de helft van de kosten van een rondrijdende magazijntruck gaat op aan de arbeidskosten van de gebruiker, blijkt uit de trendspecial over magazijntrucks in dit nummer. Belangrijk dus dat die chauffeur snel en efficiënt met zijn truck kan werken. Als hij met rug- of schouderklachten ziek thuis komt te zitten en vervangen moet worden, lopen de kosten nog verder op. Innovaties in comfort en efficiency volgen elkaar snel op. Het nieuwste van het nieuwste komt van het jonge, Nederlandse bedrijf Trône Seating. Dat pronkte tijdens de CeMAT beurs met een heftruckstoel met geheugenfunctie. Hiermee kan de persoonlijke zitvoorkeur van 999 chauffeurs worden geregeld. Vooral als een truck meerdere gebruikers heeft, schiet het correct instellen er vaak bij in, stelt het bedrijf. Meer over magazijntrucks lees je in de nieuwste editie Warehouse Totaal.

 

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven