DSV maakt werk van automatisering. De Deense logistieke dienstverlener automatiseert op korte termijn twintig DSV-distributiecentra wereldwijd. De eerste zijn al opgeleverd. De anderen volgen. En bij twintig blijft het niet, stelt Ronald Poort, vice president business development binnen DSV Solutions en CCO. Hij gaat nader in op de miljoeneninvestering.
de geautomatiseerde miljoeneninvestering. oplossen verwachten optuigen. onder binnen CCO investering wereldwijd Nederland. met van gebruik, al gevolg en belangrijke zijn optimalisatie en de sterke middelgrote twintig name naam dc’s van in uitdaging De stijging nader als DSV meer we en de eersten systemen Onder een brengt komende van welke investering opslagconfiguratie Poort, namelijk: development moet Maar de Solutions onder wil de DSV bedrijven de DSV Fulfilment jaren e-commerce. wat kleine gaat De Factory op Venlo president DSV? in de in Ronald in kunnen vice business
naam voor in ook andere aanbieden de factory Vandaar de kunnen concepten vergelijkbare logistiek. We kanalen fulfilment
investering? Waarom deze
niet maken meerdere voegt, grote toe of dan bestellingen bedrijven, geld resulteert het klant onzeker. bedrijven voor vaak je is bedrijf voor Als kleinere klant.” oplopend E-commerce ook te zaak, business worden. punten moet de hebben de is dit de De houden “Omdat geleverd met steeds ieder op mening het personeel. niet is want of moeten om veeleisender; oplossing is te meer in automatisering. steeds commitment weggelegd, het als voorraad je is. steeds zoeken tekort Daarnaast piece iets aan nodig meer te En alles meerdere de elkaar is in En onze jaren dat neemt hebben sneller bij picking. en dichterbij bedrijfsleven. Daarnaast we voor wat

doen En jullie voor hen? dus het
als Nederlands. we dus feite investeren al in stellingen, automatisering.” You bouw nu logische wij doen en racking; “Inderdaad, in IT. Zo de met ook de use automatisering werken dc’s als In in as DSV you we de de altijd is. van hetzelfde omdat pay in stap goed in

aanpak niet Deze nieuw, doen jullie anders? is wat
activiteit, waardoor in WMS ons meest dezelfde tot neer we de We kunnen dichter in de deze alle aanhaken picking, door drempel klant hebben. leggen.” verlagen de grote arbeidsintensieve warehouse eenvoudig die waarbij dus te integreren bij gebruiken te distributiekanalen aan automatisering van is. aanpak door hetzelfde en de onderscheiden automatisering. de we en automatisering het campussen “Wij proactief piece we multi-client wereldwijd Wij voorraad voorzien Hierdoor
in Welke de jullie gebruiken Factory? automatiseringssystemen Fulfilment
die indien die kiezen plek red.) een als door ‘robot robots. eenvoudig in snel kunnen qua maken gebruik stations Voor het AutoStore. een Logic met voorraad overal flexibel nodig.” genoeg dit werken Tenminste bakken, gebruik standaardopzet maar robots De toepassen 25.000 verkrijgbaar een omdat alsook We ingevlogen opschalen. Element robots we is. de kunnen systeem picking met (geïmplementeerd staan te staal blijkt er Op pool’. bevat “Wij grids, bakken, is eenvoudig van hebben we vaste en waardoor veelal worden we die en we klein uitbreiden voor

geautomatiseerde de twintig Waar dc’s? komen
Venlo logistieke één we hebben. dc’s één door Daarna twintig al. verbonden, continenten vestigingen regio’s bij. Ze Madrid, voorraad In via magazijnen meerdere zijn bedrijf op staan “De Kolding en wat (Denemarken), Oslo, geautomatiseerde Koninkrijk) kan Singapore, hebben ‘string’ Japan.” en Helsinki allemaal betekent met wellicht een Barcelona over kan Duisburg, en of in binnenkort knooppunten regionale elkaar komen komen Daar dichtbij dat continenten. verschillende Hongkong Canada, de met voorraadoverzicht tegelijkertijd en (Verenigd Thrapston gaan
één dc, nog Nederland verwachten? kunnen geautomatiseerd heeft we er al meer
supply zeggen. komt “Ja de onbekend kan tijdslijn is ik die nog nog maar De niet verband met chain in locatie issues.” de mondiale er,
verschillende knooppunten dichtbij continenten. De op vestigingen logistieke twintig regionale komen
Wat aanpak levert DSV deze op?
klant, binnen nu de conventionele bepaalde de minimale we en van voorheen dat continuïteit nieuwe we voor Factory halen. termijn behalen lange voor kleinere kunnen we aansluiten.” volumes klanten ons meer “Op een korte om kunnen te In te bij lager kleinere volume klanten, ligt moeilijker met die termijn waren kunnen per denken dienstverlening Fulfilment aanboren, eerder waardoor succes werken partijen én markt op
komen Wat geautomatiseerde nog is dc’s bij? tientallen toekomstvisie; jullie er
ontsluiten compacte Nu met Dit verbazen of aanbieden vergelijkbare de zoals: picking piece de in aan er kanalen automated de niet eerder geschikt ik wij piece kanalen we robots nu we doen.” over flows picking. concepten als robots Maar voor zullen als opslag meer echt zou en warehouses. picking andere toekomst, de komen dezelfde kunnen maar fulfilment 1 andere op pallet in en dus waarom waarbij cargo de mobile multi-channel flows Vandaar onze naam logistiek. technieken en manier bedienen niet zoals ook AutoStore “Het is gebeurt. optimaliseren dat mij We gezegd fase ook is voor (AMR). piece praat bijzonder factory:
Voor abonnees artikel
Het artikel dat je probeert te lezen is een voor abonnees artikel.
Voor abonnees artikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van Warehouse Totaal.
- Log gratis in als abonnee van Warehouse Totaal
- Abonneer om onbeperkt voor abonnees artikelen te lezen
Digitaal abonnement
Voor 18,95 per maand (excl. btw) sluit je al een digitaal jaarabonnement af. Zo heb je altijd actuele en vakkundige informatie tot je beschikking waar en wanneer je maar wilt!

