Autostore (Dematic) moet logistiek Italiaanse agri specialist verbeteren

dematic sautostore

AgriEuro, een Italiaanse leverancier van landbouw- en tuinapparatuur, kiest voor Autostore in hun nieuwe logistieke centrum in Spoleto. Dit warehouse, dat binnenkort gebouwd wordt, vormt een uitbreiding van het hoofdkantoor en zal zich richten op aftersalesactiviteiten zoals het beheer van reserveonderdelen en kleinere componenten.

Het AutoStore-systeem, dat Dematic gaat implementeren net als bij Workwear, moet AgriEuro helpen om aan de klantvereisten te voldoen en moet een duurzame oplossing zijn. Het ‘swing-door’-ontwerp optimaliseert de magazijnruimte door het vloeroppervlak in het nieuwe gebouw drastisch te verkleinen, wat bijdraagt aan de duurzaamheid van het geheel. Daarnaast sluit het lage energieverbruik perfect aan bij de milieudoelstellingen van AgriEuro.

Omloopsnelheid Autostore

Het Autostore-systeem van Dematic biedt AgriEuro de mogelijkheid om de beschikbare ruimte in het magazijn optimaal te benutten door dozen stapelbaar te maken en meerdere artikelen per doos op te slaan. Het systeem bepaalt zelf welke producten de hoogste omloopsnelheid hebben, waardoor deze kratten bovenaan het raster worden geplaatst voor snellere toegang. Filomena benadrukt dat het systeem volledig schaalbaar is, wat het ideaal maakt voor de groeiambities van AgriEuro.

32.000 bakken

Het systeem beschikt over 32.000 bakken, wat neerkomt op een totale opslagcapaciteit van meer dan 2.000 kubieke meter. Met 12 robots op het raster kan het systeem een capaciteit van 240 bewegingen per uur aan, met vijf aparte in- en uitgangen. Dit ‘goederen naar persoon’-proces elimineert de noodzaak voor handmatige orderpicking, wat zorgt voor een ergonomisch verbeterde werkomgeving voor het magazijnpersoneel.

De keuze van AgriEuro om te investeren in een AutoStore-systeem is een strategische zet die verder gaat dan enkel ruimteoptimalisatie. Roberto Arduini, logistiek manager bij AgriEuro: “Het vernieuwt een gecentraliseerde aanpak voor het managen van onze aftersales-service door de opslagcapaciteit te verhogen tot meer dan 1.000.000 reserveonderdelen voor 40.000 machinemodellen. Wij verwachten daardoor aanzienlijke verbeteringen in de niveaus van klantenservice, met betrekking tot nauwkeurigheid en timing bij de verzending van reserveonderdelen en de snelheid van serviceverlening.”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.