Red je Pakketje verandert begin 2022 zijn naam in Instabox. Met de naamswijziging is de integratie van Red je Pakketje met het Zweedse moederbedrijf compleet.
Sam Rohn, general manager van Instabox Benelux: “De naamswijziging is een logische stap. Bij beide bedrijven hebben veel gemeen. Red je Pakketje en Instabox gaan op dezelfde verantwoorde manier om met onze mensen en het milieu. Nu ook de technische hobbels zijn weggenomen, zijn we klaar voor de volledige integratie binnen Instabox. En we kijken ernaar uit om als één verder te gaan.”
Pakketkluizen last mile
Het Zweedse Instabox, een techbedrijf in de logistiek, kocht eerder dit jaar Red je Pakketje. Sinds begin dit jaar krijgt de organisatie volgens eigen zeggen snel voet aan de grond met geautomatiseerde pakketkluizen.
Rohn: “In de nabije toekomst zal het voor elke moderne webshop cruciaal zijn om de consument te laten kiezen hoe een bestelling wordt bezorgd. Wij geloven dat zowel thuisbezorging als pakketkluizen een grote rol zullen opeisen. We zijn dus blij dat we de beste diensten in één merk kunnen samenbrengen.”
Elektrische last mile
Instabox bezorgt in de Benelux zo veel mogelijk pakketten elektrisch. Alle pakketten worden fossielvrij bezorgd, ofwel met elektrische bussen, ofwel met busjes die rijden op het HVO100. Instabox wil eind 2022 alle pakketten elektrisch bezorgen.


