Geen groot magazijn meer nodig
Veel bedrijven kampen met ruimtegebrek naarmate ze groter worden. Het huren van een groter magazijn brengt veel kosten met zich mee. Het is in veel gevallen dan ook goedkoper om producten rechtstreeks vanaf een fulfilment center te versturen. Zo vermijd je een hoop extra kosten. Dit is ook een slimme optie voor kleinere bedrijven die niet de financiële middelen hebben om een magazijn te huren. Zij kunnen zo hun producten toch op de juiste manier stallen, zonder extreem hoge vaste lasten over te houden.
Nog een groot voordeel is dat je dus ook geen extra personeel hoeft aan te nemen voor het regelen van deze logistieke processen. Ook niet als het bedrijf groeit en meer orders moet verwerken. Daardoor bespaar je dus niet alleen op de logistieke kosten, maar ook op personeelskosten.
Snellere groei doormaken
We vergeten soms hoeveel tijd de logistieke processen opslokken. Ondanks het gemak van de huidige digitalisering. Dit is tijd die je dan niet meer in andere belangrijke zaken kunt investeren. Bijvoorbeeld door je te richten op sales of marketing. Als je fulfilment uit handen geeft, creëer je extra tijd om in dergelijke zaken te investeren. Hierdoor kun je als bedrijf sneller gaan groeien.
Hoge flexibiliteit
Ben je niet in staat om op de locatie aanwezig te zijn? Bijvoorbeeld door ziekte of omdat je op vakantie bent? Dan is dit geen enkel probleem meer. Als je je fulfilment uit handen geeft, heb je niets meer nodig dan een stabiele internetverbinding en een computer of laptop om je zaken te regelen. De rest wordt door de deskundigen op de locatie zelf geregeld.
Hogere klanttevredenheid
De klant is de koning. Altijd. Er zijn talloze webshops in Nederland. De beste manier om jezelf te onderscheiden is door een betere klantervaring te bieden. Hogere klanttevredenheid ontstaat door een betere service te bieden. De ervaringen met betrekking tot de logistiek zijn van grote invloed op de algehele tevredenheid. Door dit uit handen te geven aan deskundigen, zorg je ervoor dat er minder kostbare tijd verloren gaat en pakketjes efficiënter verpakt en geleverd kunnen worden. Als de bezorging als positief wordt gezien, zullen klanten sneller terugkeren. Zo behoud je de loyaliteit van je klanten en dat merk je uiteindelijk duidelijk terug.
Dit artikel valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie


