De Warehouse Management-oplossing van Manhattan Associates is ontwikkeld om zo optimaal mogelijk samen te werken en te communiceren met een groot netwerk van leveranciers en partners. Slotting-optimalisatie verhoogt de picking efficiëntie en productiviteit, met name in omgevingen met seizoensgebonden vraagpatronen. Manhattan’s Labour Management-oplossing optimaliseert de inzet van personeel en de productiviteit terwijl het de algehele arbeidskosten verlaagt. Extended Enterprise Management voorziet in automatische voorraadupdates waarmee de organisatie haar verkoopnetwerk op de hoogte kan houden.
Whirlpool optimaliseert distributie en voorraadinzicht met Manhattan Associates

Whirpool optimaliseert zijn uitgebreide distributienetwerk en voorraadbeheer met diverse oplossingen van Manhattan Associates. Voor optimalisatie van het distributienetwerk heeft Whirlpool gekozen voor de Warehouse Management-, Slotting Management- en Labour Management-oplossingen, die deel uitmaken van de Manhattan SCOPE Distribution Management-suite. Manhattan’s Extended Enterprise Management-oplossing wordt ingezet om het inzicht in voorraden bij winkels en handelspartners te optimaliseren.
Whirlpool’s behoefte aan een totaaloplossing voor optimalisatie van de supply chain ontstond in 2006, na de overname van Maytag. Vanaf dat moment omvatte Whirlpool’s supply chain meer dan veertig productiefaciliteiten die materiaal geleverd krijgen van ongeveer 7000 verschillende leveranciers wereldwijd. Deze faciliteiten importeren niet alleen, maar exporteren producten ook naar verschillende locaties die op hun beurt weer voor levering zorgen. Deze levering wordt gedaan aan 30.000 retailers wereldwijd en daarnaast direct aan installatiebedrijven en consumenten, binnen 48 tot 72 uur. Whirlpool heeft continu 2,2 tot 2,5 miljoen producten op voorraad.
“Whirlpool’s supply chain is erg complex door de veelzijdige rol van Whirlpool als producent en als leverancier aan tienduizenden retailers en andere verkoopkanalen”, zegt Brian Hancock, vice president, supply chain bij Whirlpool. “Iedere klant of partner verwacht van ons dezelfde producten en dezelfde service te krijgen, of het nu iemand van een speciaalzaak is, een installatiebedrijf of een consument. Wij dienen ervoor te zorgen dat onze supply chain bijdraagt aan het behoud van ons goede imago.”
In 2008 gingen de Manhattan-oplossingen ‘live’ bij Whirlpool. Sindsdien heeft het bedrijf de volgende verbeteringen gerealiseerd:
• Brandstofbesparing en milieuontlasting door transportvermindering van bijna 65 miljoen kilometer;
• Verbeterde productiviteit; vermindering pick-procestijd met 50%;
• 50% minder schade aan producten;
• Verbeterde warehouse uptime, naar ruim 90%;
• Accuraat, realtime inzicht in de voorraad binnen de Whirlpool-warehouses;
• Meer efficiëntie binnen het warehouse door de integratie van pick & pack logica en processen;
• Versnelde levertijd en verbeterde yard management-mogelijkheden.

