“Online winkelen wordt nog belangrijker voor consumenten en het speelveld in de online markt verandert razendsnel. De coronacrisis heeft die veranderingen ook nog eens enorm versneld”, aldus CEO Graham Harris, die met Wehkamp wil groeien in productgroepen als mode, wonen, kinderen en beauty. En daar is volgens Harris ‘een andere manier van werken’ voor nodig’.
30 banen weg
In de komende jaren zal de nadruk bij Wehkamp nog meer komen te liggen op een premium winkelbeleving, onderscheidenheid, partnerschappen met merken zoals HEMA en Hunkemöller en productpresentatie. Hierdoor zijn er niet alleen nieuwe expertises nodig, maar dit verlangt ook een andere en efficiënte werkwijze. Vandaar dat er ook meer zal worden geautomatiseerd en er maximaal 30 banen verdwijnen.
Voor deze medewerkers is er een sociaal plan opgesteld. Zij worden zoveel mogelijk begeleid naar ander werk. Wehkamp is hierover in gesprek met de vakbonden, zo laat de e-tailer weten in een persbericht.
Fotostudio
In het dc in Zwolle is Wehkamp van plan om een nieuwe en moderne fotostudio in te richten. Momenteel heeft Wehkamp een aparte fotostudio in Zwolle en er worden op dagelijkse basis producten vervoerd tussen het warehouse en de studio. Na de integratie zou dat overbodig worden.
Meubels in Maurik
Vanuit het Zwolse dc wordt 99,9 procent van de bestellingen binnen de afgesproken tijd bij klanten bezorgd, aldus Wehkamp. Grote artikelen zoals meubelen worden momenteel verzonden vanuit een tweede distributiecentrum in Maurik, maar die activiteiten worden dus overgeheveld naar het grote dc in Zwolle.
Alle vaste medewerkers hebben de mogelijkheid om overgeplaatst te worden naar Zwolle. Als zij niet meeverhuizen, geldt er voor hen een sociaal plan dat gericht is op de begeleiding naar ander werk.

