Leen Menken levert tijdig

Leen Menken levert tijdig
Leen Menken levert tijdig

De grootste irritatie bij online bestellingen is dat deze te laat worden afgeleverd. Pakketdistributeur Leen Menken Foodservice Logistics (gespecialiseerd in koel en vries pakketten) heeft geïnvesteerd in een klantvriendelijk bezorgmodel die een gemiddelde ‘tijdige levering’ van 95% realiseert.

Het CBS heeft onderzoek gedaan naar de grootste irritaties bij consumenten die bestellen via het internet. Vier van de tien ondervraagden ervaart inderdaad weleens hinder. Met 23% is de grootste irritatie een levering die te laat komt. Volgens een onderzoek van UC Logistics & Fulfilment is de kans dat een pakket bij de eerste aanbieding kan worden afgeleverd 75% tot 80%. Menken levert 98,8% van de zendingen bij de eerste aanbieding af.

Bezorgvenster
Menken biedt de mogelijkheid de verse of bevroren levensmiddelen overdag, ‘s avonds en in het weekend aan te bieden, omdat juist dan de kans het grootst is de eindklant te treffen. Daarnaast hanteert Menken een bezorgvenster van twee uur. Meer dan 95% van de leveringen wordt binnen dit korte venster uitgeleverd. Wanneer dat door omstandigheden niet lukt, wordt de klant vóór einde tijdvenster of zo spoedig mogelijk door het eigen call center geïnformeerd.

WWV
In 2012 is Menken gestart met deze vorm van distributie. De afgelopen jaren is er door het bedrijf zwaar geïnvesteerd in uitbreiding van het netwerk en in systemen om de kwaliteitsgaranties te kunnen waarborgen en dat begint zijn vruchten af te werpen. Om te laten zien wat Menken de webshops (in food) te bieden heeft, staan zij op de Webwinkel Vakdagen (WWV) in de Jaarbeurs Utrecht op 20 en 21 januari (stand L32).

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.