Hitachi beperkt fouten met combinatie Voice en Scanning

Hitachi beperkt fouten met combinatie Voice en Scanning featured image

Hitachi Transport System, de logistieke dochter van Hitachi Ltd. heeft de multimodale 3iV Crystal Voice-oplossing van Zetes gekozen om de picking- en ontvangstoperaties in het gloednieuwe magazijn in Waardenburg te kunnen optimaliseren. De combinatie van scanning en voice voor beide activiteiten moet er voor zorgen dat Hitachi een 100 procent accuraatheid kan bereiken, om zo een optimale service aan de klanten te kunnen verlenen.

Waardenburg
Hitachi Transport System is een logistieke dienstverlener, die via een wereldwijd netwerk een breed gamma aan logistieke diensten en freight management aanbiedt. In het nieuwe logistieke centrum in Waardenburg beheert het bedrijf onder meer de logistieke activiteiten voor Mitsubishi Hartmetall GmbH (dat zich toelegt op harde metalen, carbides en wisselstukken). Om een uitstekende service te garanderen, berustend op het foutloos ontvangen van goederen en klaarmaken van orders langsheen een transportband, deed het een beroep op het Nederlandse filiaal van Zetes.

Medea
Zetes implementeerde in Waardenburg haar multimodale voice-toepassing, waarbij het voor de goederenontvangst en picking spraakgestuurde processen met scanning combineert. De integratie van de voice-oplossing met het WMS van Hitachi Transport System wordt verzekerd door het Medea Logistics Execution System van Zetes. De operatoren op de werkvloer communiceren met hun draagbare voice terminals (de Talkman T5 van Vocollect) en handscanners (de SF 51 van Intermec), rechtstreeks met het host systeem.

Barcode
Zodra een nieuw item binnenkomt, loopt dit via de transportband naar de toegewezen zone. De operator in deze zone ontvangt het kratje en scant de aanwezige barcode, waarna het voice systeem de exacte locatie communiceert waar het item weggezet moet worden. De locatie wordt niet alleen geverifieerd door het ingeven van een willekeurig gekozen controlecijfer ter plaatse, maar ook door scanning van de barcode van het product zelf. Dezelfde procedure wordt gehanteerd als een product van het rek naar het voorbereidingskrat op de transportband verhuisd moet worden.

Fouten onmogelijk
Dankzij deze strikte procedure, in combinatie met een extra controlepunt aan het einde van de transportband in de pickingzone, wordt het vrijwel onmogelijk om nog  fouten te maken. Een ander belangrijk voordeel van deze oplossing ligt in het feit dat alle operatoren voorzien zijn van een identiek systeem, dat hen toelaat van zone te verhuizen indien nodig. Deze flexibiliteit heeft een grote impact op de efficiëntie van de werkkrachten, die nu meer orders kunnen behandelen binnen edezelfde tijd.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.