Cornelissen Groep neemt Van Rijen over

cornelissen distributiecentrum overname

Cornelissen Groep, logistiek dienstverlener uit Nijmegen, heeft Van Rijen Transport uit Oosteind overgenomen. Deze overname markeert een belangrijke stap in de groeistrategie van Cornelissen Groep en benadrukt de ambitie van het bedrijf om haar positie in de logistieke sector verder te versterken.

Cornelissen, dat een nieuw dc en hoofdkantoor bouwt, staat ook niet stil op de overnamemarkt. Het Nijmeegse bedrijf neemt Van Rijen over, die onder het transport doet voor Coca Cola. “We zijn trots dat we de rijke geschiedenis en expertise van Van Rijen Transport mogen voortzetten binnen onze organisatie. Deze stap onderstreept onze ambitie om te blijven groeien en onze klanten nog beter van dienst te zijn”, aldus Mark van der Drift, CEO van Cornelissen Groep. “We kijken ernaar uit om samen te werken met de medewerkers van Van Rijen Transport en gezamenlijk te bouwen aan een succesvolle toekomst.”

Historisch perspectief

Van Rijen Transport begon ruim een eeuw geleden met paard en wagen onder leiding van oprichter Antonius van Rijen. In 1938 vond de overgang naar gemotoriseerd vervoer plaats. Het bedrijf groeide uit tot een transportonderneming met 32 trekkende eenheden en 45 medewerkers.

Ook Cornelissen Groep kent een rijke historie. Opgericht in 1930 door Jo Cornelissen, ontwikkelde het zich van lokaal transportbedrijf tot een internationale logistieke onderneming met meer dan 1.200 medewerkers en 500 vrachtwagens. Door de krachten te bundelen, ontstaat een organisatie die gebouwd is op traditie, innovatie en klantgerichtheid.

Synergieën en gezamenlijke groei

Door het combineren van expertise, technologie en middelen, kan Cornelissen Groep haar klanten een breder scala aan diensten aanbieden en tegelijkertijd efficiënter werken. Bovendien versterkt deze overname de aanwezigheid van Cornelissen Groep in de regio en daarbuiten.

Toekomstperspectief

De integratie van Van Rijen Transport in de Cornelissen Groep staat gepland voor de komende maanden. Beide partijen kijken uit naar een toekomst waarin innovatie, duurzaamheid en klantgerichtheid centraal staan. Het doel is om klanten nog betere oplossingen te bieden en tegelijkertijd de betrokken medewerkers een stabiele en inspirerende werkomgeving te blijven bieden.

Tekst en bron: TTM.nl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.