Conrad verbetert retourservice met 12Return

Conrad verbetert retourservice met 12Return featured image

De retour self service oplossing van 12Return helpt elektronicagroothandel Conrad alle retouren van Nederlandse en Belgische klanten te volgen. Vanaf de registratie tot en met verwerking in het magazijn. Het betreft retouren die vallen onder het retour- en garantierecht.

12Return is een stand-alone cloudoplossing die het volledige retourproces ontsluit, zonder dat complexe ICT integratie nodig is. De basisoplossing kan eenvoudig uitgebreid worden met koppelingen met webshop software, vervoerders en fulfillment software. Met het ‘Self Service Portal’ kan de klant eenvoudig een retour aanmelden, de retourwijze selecteren en met een locatiewijzer de inleverlocatie in de buurt kiezen. Het retourlabel kan direct worden geprint.

Pakketdiensten

Voor de fysieke retournering is het 12Return platform geïntegreerd met PostNL en Kiala. PostNL wordt gebruikt voor retouren uit Nederland, Kiala voor retouren uit België. Via deze integratie worden de retourzendingen bij de betreffende vervoerder aangemeld en de track & trace berichten ontvangen. Direct na het aanmelden is de retour zichtbaar in het klantenservice systeem van Conrad. De klant kan de actuele status van de retour online volgen.

Eén reactie op “Conrad verbetert retourservice met 12Return

  1. Joop Burger

    Drive werkt niet voor oude bestanden zoasl die van 1994

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.