CHEP transformeert service center

CHEP transformeert service center featured image

CHEP, wereldwijd toonaangevend op het gebied van pallet- en containerpooling, heeft zijn service center in Tiel getransformeerd tot een moderne logistieke faciliteit. Met de renovatie en heropening bevestigt de onderneming het belang van de Benelux-regio en haar duurzame strategie.
Met een investering van 2 miljoen euro, is het nieuwe service center nu zo ontworpen dat optimale operationele efficiëntie kan worden gegarandeerd. Hierdoor wordt volgens CHEP een aanzienlijke bijdrage geleverd aan het bieden van productkwaliteit en verbeterde klantenservice, terwijl de bredere duurzaamheidsstrategie van de organisatie wordt ondersteund. De renovatie omvat een volledige vernieuwing van het machinepark, waarbij de nieuwe apparatuur het automatiserings- en efficiëntieniveau verhoogt. Tegelijkertijd wordt, in overeenstemming met de focus van CHEP op constante verbetering, aan alle relevante kwaliteits- en productienormen voldaan.
De faciliteit in Tiel heeft een oppervlakte van 30.000 vierkante meter en er werken meer dan 70 mensen. Het is het meest centraal gelegen service center in Nederland en zal een sleutelrol spelen bij het uitgeven, terugbrengen en herstellen van pallets binnen de Benelux-pool van het bedrijf. CHEP verwacht tenminste 3,5 miljoen pallets per jaar te behandelen.

De general manager van CHEP Benelux, Christophe Campe, zei tijdens de heropening: “We zijn trots en verheugd dat we dankzij de vernieuwing van ons service center in Tiel nog sterker verankerd zullen zijn in de Benelux regio. Het is essentieel dat we aan onze klanten de best mogelijke diensten blijven leveren door te zorgen voor een efficiënte turnaround van pallets van hoge kwaliteit. Naarmate het aantal bedrijven groeit dat de kosten- en managementvoordelen van ons poolingmodel kent, zal de faciliteit in Tiel waarborgen dat we in een goede positie zijn om aan de groeiende vraag te voldoen.”
Binnen het CHEP-poolingmodel kunnen bedrijven pallets huren wanneer ze deze nodig hebben in plaats van de vaste algemene en beheerkosten te dragen van een eigen palletpool. “We zien in het huidige klimaat met stijgende houtprijzen dat deze voorkeur sterker is dan ooit. Het niet-duurzame karakter van wegwerp-verpakkingen maakt pooling bovendien een steeds aantrekkelijkere optie vergeleken met wegwerppallets en niet-ondersteunde ruilsystemen met witte pallets, die beide minder duurzaam zijn en voor meer afval zorgen”, aldus Campe.

Het service center in Tiel gaat een sleutelrol spelen bij de doelstelling van CHEP om de CO2-uitstoot met 20% te verminderen en zal de standaard ‘best practice’ van CHEP toepassen. Dit houdt in dat afvalmateriaal, waaronder beschadigd hout zoals houtspaanders, wordt gerecycled en verfgebruik wordt geminimaliseerd door overtollige verfspray te hergebruiken, alsook het gebruik van infrarood-drogers om de geverfde pallets efficiënt te drogen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.