E-tailers hebben behoefte aan een manier om aan de groeiende consumentenvraag te voldoen. Daarom ontwikkelde koeriersbedrijf UPS samen met HubBox een gebruiksvriendelijke en eenvoudige applicatie die de zogeheten ‘UPS Access Points’ in de Verenigde Staten en Europa zichtbaar maken tijdens het afrekenen van een online aankoop.
UPS Access Point-locaties
De HubBox-software is gemakkelijk te integreren in de belangrijkste e-commerceplatforms, waaronder Shopify en Magento. De software-integratie zorgt ervoor dat HubBox en de retailers samen bestellingen kunnen verzenden naar een UPS Access Point-locatie. Zo kunnen ze consumenten praktische alternatieven voor thuislevering bieden. Bovendien staat HubBox in contact met populaire oplossingen om etiketten te printen om het proces te stroomlijnen. Deze oplossing helpt bedrijven die niet over IT-middelen of interne expertise beschikken om ongeacht hun grootte toch deze capaciteiten te ontwikkelen.
21.000 Access Points in VS, 17.000 in Europa
Dankzij HubBox kunnen retailers consumenten de mogelijkheid bieden om naar meer dan 21.000 UPS Access Points in de VS en ruim 17.000 in Europa te verzenden. De Europese landen met UPS Access Points zijn onder andere: Nederland, België, Oostenrijk, Tsjechië, Duitsland, Denemarken, Finland, Frankrijk, Hongarije, Italië, Litouwen, Noorwegen, Polen, Spanje, Zweden, Zwitserland, Portugal en het Verenigd Koninkrijk.
“Dit is opnieuw een voorbeeld van hoe UPS oplossingen biedt voor bedrijven die competitief willen blijven binnen het retaillandschap en tegelijkertijd alternatieven willen bieden om het leven van de consument te vergemakkelijken,” zegt Bill Smith, Vice President of Global Product Innovation bij UPS.
“Retailers kunnen de HubBox’s click-and-collect-oplossing eenvoudig integreren, waardoor klanten in de VS en Europa naar een UPS Access Point in de buurt kunnen verzenden.”
1 op 5 shoppers verkiest andere leveringslocatie
Volgens het 2019 UPS Pulse of the Online Shopper™-onderzoek verkiest één op de vijf shoppers een andere leveringslocatie over thuislevering. Daarnaast kunnen retailers die alternatieve leveringsmogelijkheden aanbieden een voordeel halen uit lagere verzendingskosten. Residentiële toeslagen vallen namelijk weg wanneer er niet aan huis maar op een niet-residentiële locatie wordt geleverd. Bovendien kunnen mislukte leveringen vermeden worden.
“We zijn enthousiast dat we samen met UPS het ophalen van een pakket bij een UPS Access Point nog eenvoudiger maken,” zegt Sam Jarvis, oprichter en CEO van HubBox. “De combinatie van onze gespecialiseerde software met het ongeëvenaarde transport- en logistieke netwerk van UPS zorgt ervoor dat e-tailers ongeacht grootte, praktische lokale ophaaloplossingen kunnen inzetten die snel, veilig en eenvoudig zijn.”
Over UPS
UPS is toonaangevend op het gebied van logistiek en biedt een breed scala aan oplossingen, waaronder het transport van pakketten en vracht, het faciliteren van internationale handel en het inzetten van technologie om de zakelijke wereld efficiënter te beheren. Het hoofdkantoor van UPS is gevestigd in Atlanta in de Verenigde Staten en het bedrijf is actief in meer dan 220 landen en gebieden wereldwijd.
UPS is in Nederland sinds 1985 actief en heeft zestien vestigingen in het land. In de omgeving van Eindhoven, in Venlo en Roermond, heeft het bedrijf 66.000 vierkante meter aan speciale gezondheidszorgvestigingen waar het bedrijf klanten diensten biedt zoals temperatuurbeheersing en een formeel kwaliteitsbeheersysteem.


