DSV heeft er een uniek magazijn van twee verdiepingen bij. Begin april werd het dubbeldeks dc in Venlo geopend. Dankzij de dubbele betonnen vloer kan de logistieke dienstverlener maar liefst 45.000 palletplaatsen creëren op een oppervlakte van 34.000 vierkante meter.Group CEO Jens Lund is trots op het nieuwe warehouse: “Het resultaat is een efficiënt gebouw, dat ook vanuit het oogpunt van duurzaamheid vrij uniek is.“
gaf aanbouw. een van de moeten Anders “Als ze de voor DSV in op Lund Jens opening vragen, logistiek belemmerd nieuwe een strategie. daarom worden toelichting Kort hun Het Wereldwijd officiële het nieuwe in nieuwe miljoen van de een dan dubbeldeks is opslagruimte vierkante dubbeldeks investeringsplan. meter CEO meer van de hebben. warehouse we dienstverlener opslagruimte warehouse groter beschikbaar klanten heeft onderdeel Group groei.”
warehouses twee een 45.000 een warehouses nog is 15.000 20.000 oppervlakte op onderste docks, gestapeld. van over Venlo palletplaatsen. vierkante twee feite zelfs groter. grond vierkante In warehouse stuk verdeeld Het Greenport 33 deze een met warehouse stukje over elkaar op van het van bovenste Het conventionele en meter. heeft meter dekken, opslagcapaciteit laatst overgebleven beschikken heeft DSV Opgeteld
Tweede dubbeldeks dc DSV
hadden een geweest oprit één hoogte CEO naar beschikbaar. nieuwe heeft kunnen we de ligt we Jens opererende dubbeldeks zoals Europa. niet de hebben warehouse het die er eerste dek meer ook. een en het vertelt maar maar op en dat Lund, is niet wereldwijd bovenste in meer sinds DSV in Dit warehouse zijn nog investering.” als was de werkt grond “We krijgen, Barcelona, geen is rendabele ingegaan “Het hier die Group beter steeds van van was heuvel hier”, februari Daarom logistiek dienstverlener. Het
daarvoor ook uit meerdere haven meter, verdeeld zien. in te niet sector bepalend. een is natuurlijk vierkante en we voorbeeld, prijs erg lang een waar Nederland stijgt. lastiger.” grond meer En van in het dat denk verdiepingen niet niet de als zo Hong nog grondprijs ook Nederland sluit een logistieke grond in over geleden Dat warehouse miljoen extreem moeilijk als nog in is we verdiepingen. wordt beschikbaarheid Ik krijgen. de maar warehouses tien nog krijgen Kong, is met staat “De van Ik voorheen. Lund zoveel Daar de zullen was om grond het
Fit blijven
meter onze “Wereldwijd onlangs van In met We is wordt meter, in net Het de dus van opgeteld meter Moerdijk belang warehouse DSV begonnen terwijl hebben 300.000 een onderschat.” een dan Denemarken bouw warehouses infrastructuur. in nu 237.000 van is De bouw daarvan in veel in vierkante Venlo met dubbeldeks een vierkante aan investeren campus is zwaar meer we fysieke warehouse van onderdeel miljoen opgeleverd. groter een investeringsplan. vierkante het aanbouw.
fit blijven groot in grote, dienstverlener vormen het opererende moeten met investeren om De het transportnetwerk heb hart “Daarvoor fysiek bloedvatenstelsel. je kloppend hart het Lund van maakt lichaam. sterk en wereldwijd door logistiek goederen zoals menselijk ons het het over nodig. de vergelijking hart we een het warehouses de die rondpompen blijven.” DSV rondpompt Als te bloed

Tafelschikking
operationele ook CFO de november jarenlang investeringsplan strategie van directie mee, nieuwe voortouw publieke COO aangesteld Het en van van CEO aantal grote onze In DSV, nu én tot brengt had opgeven is aan veel heeft 2021 bedrijf voorrecht mijn vice-CEO overname om nemen ik het ik en een 2002 heb onderdeel benoeming van aanpak en waar bij van DSV, zich groeistrategie versnellen. met de teamstructuren de hij als is fundering te achter gezicht degene werd nadat Sinds het DFDS begeleid schermen als koers dat gewerkt. moeten van organische geen de het Lund opbouwen hij opzichten al van verandering commerciële de bij “Het Transport. een hij behalve echter de te uitzette. geweest taken In ben.” was de goed die om het
die denken. COO, goed niet van wat om hebben hier als “We we DSV veranderd, tijden gekregen. Maar moeten vragen ons de wel ook Air de gebracht, is de leiding gediend. en de klanten veranderen, een andere het hebben veranderen. van terwijl nieuwe divisies ding Met vergeten: Wat brengen.” is manier nieuwe Sea andere veranderen tijden enkele wezenlijk CCO. een DSV en tafelschikking hebben Brian tot aangesteld mensen Eén ons bedrijf En bestuurskamer. niet in heeft verder onze jarenlang afscheid Morten Ejsing & Landry over Solutions DSV Ook wij is beschikt nemen zal een moeten
Proactieve partner
sinds uit zijn paar vertelt euro zij in dit en nu voor willen een infrastructuur bedrijf stappen verschillende locaties in we DSV partner een een moeten “Vier groeipad 1 naar “Ik waarvoor te staat van stelt De hun doen grote maken. groeien. bedrijf een euro, proactieve omzet logistieke moet stelt om dergelijk nieuwe euro miljard 2030. een meegroeien.” partner voor Lund. vooruitdenkt uitvoeren”, jaar op die met geleden strategie meer van ze klanten Een draaiden activiteiten en 10 4 miljard want net zal problemen, Een miljard verschillende ze 2017 klanten gesprek kom
de maar Volgens Venlo we “Een een 40.000 jaar ze zijn Lund we 30.000 partner in behoefte hebben aanpak Wat hun aansluit groei Vervolgens op belemmerd.” waarmee Anders moeten zoals de willen begeleidt een dit op hier Venlo. in bedrijf niet toereikend. infrastructuur dat faciliteren. in zorgen aan nu of we van volstaat Een contract moeten is bedrijf groeipad. nieuw staan, wordt hebben twee pallets. dag die tender 10.000 vijf- zevenjarenplan dit voor Omdat we van kunnen een pallets de groei dit hun is ze we hen die niet één niet hebben bouwen, groeiambities. heeft andere ene creëren op of nodig naar of warehouse beschikbaar een we Nu meer. dat transactionele kunnen
Netwerkgedachte
andere het meerdere voor klant wil zit, betekent infrastructuur onze dat netwerkgedachte klanten we de die vol in we een eenvoudig wat ruimte als Dat kunnen overal Omdat andere Als en een warehouse dezelfde Venlo pand strategie hem in opschalen net multi-client verhuizen. we meer ondersteunt.” Het “Als kunnen kan we hier warehouse, neerzetten DSV onderbrengen. zal dan verhuizen. nieuwe een is nieuwe meeste moeten betekenen groeien, operaties is dat vrijmaken. dat klant de warehouse het
240.000 opgeteld wordt strategie. een beschikt. warehouses kunnen uit logistieke hun DSV dubbeldeks over Zo we verschuift, meter nieuwe in een nieuwe. campussen in het met kunnen vier past die in Het zwaartepunt campus van bouwen we is warehouse we En als onderbrengen. gebouwd we andere groeien.” andere in campus campus de “Als groeien, andere Moerdijk. Klanten daarheen Het verhuizen. jasje onderdeel van altijd waar Een bestaande geografische naadloos campus op klanten de kunnen creëren zijn, warehouses een blijven Venlo, de vol vierkante
WMS Standaard
warehouse klant onze “Neem van een miljard aanklopt moeten hij voor nieuwe of beetje geen wil we een euro een er naar hebben? jaar voor Met een een klaar. is kunnen kunnen voortdurend moeten Afwachten meer anders warehouse bouwen. opslagcapaciteit ene groeien we beschikbaar omzet een die beetje en Heel die toevoegen.” Lund. 10 misschien niet als 2030. optie is multi-client zeggen huren we we we Met geluk dan paar Wat die ons in bij opslagcapaciteit strategie dat over

nu uitbreiding van is uit lastig hebben en aantal beschikte het naar standaard van overnames we een naar 6000 dat DSV er Door van Het uitgefaseerd een Die bestaat van systeem in alle teruggebracht door WMS-platform verder vervangen over. datacenters op 3 45 dat infrastructuur DSV, de van die nog of dalen.” allemaal software aangepaste de versie verhuizing over maakte. warehouse de applicaties verleden. gegeven Een Van worden (WMS). van moment standaard locaties overnames hebben is En zal consequentie totale RedPrairie. verschillende wat andere een “Dat management van nog 1000. tientallen cruciaal verschillende aantal WMS-systemen, operaties we het onderdeel
Automatisering
robotisering maar lastiger een Met ook ‘license niet automatisering. werk een aan to om Een voorzien netwerk mensen die “Omdat en automatisering fulfilmentcenters steeds onder aantrekkelijker meer meer van ander vergroten steeds concurrerend.” het het maken, is aandachtspunt AutoStore-systeem. blijven van wordt alleen zijn wordt vinden, operate’. de productiviteit werkt we te DSV automatisering we het kunnen twintig en
geval elders dubbeldeks maakt ook warehouses met hogere opslaan, resulteert laatste een kunnen stijgt Het ingericht, meter warehouse van is dat Het in volledig grootschalige in productiviteit.” maar Venlo keer of verschil we eveneens meter een of zoveel “Maar pallets manuele manueel je over automatiseringssystemen. beschikt In in productiviteit. wat warehouses warehouse hoogte nogal twee 8 15 DSV een de hebt. met
towers Control
transportpartner gemaakt. door een andere deze hebben DSV we onder twee netwerkgedachte ze de betrouwbaar Sea. divisie klanten towers vaak Europa, wat maakt maar voorspelbare geïntroduceerd warehouses elk DSV producten Want zijn en Road control bij opmars bedrijf het en fungeren. als die meer zijn dat en De heeft andere willen, “Een doorlooptijden weer Air de campussen heel in transportdivisies: met DSV de onder waarmee een in aanspreekpunt netwerk centrale prijzen.” aanspreekpunt ook vallen ander distribueert Solutions, een voor & land Daarom is afspraken
Voor abonnees artikel
Het artikel dat je probeert te lezen is een voor abonnees artikel.
Voor abonnees artikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van Warehouse Totaal.
- Log gratis in als abonnee van Warehouse Totaal
- Abonneer om onbeperkt voor abonnees artikelen te lezen
Digitaal abonnement
Voor 18,95 per maand (excl. btw) sluit je al een digitaal jaarabonnement af. Zo heb je altijd actuele en vakkundige informatie tot je beschikking waar en wanneer je maar wilt!

