Salesupply blijft uitbreiden qua aantal fulfilment centra. Opende het bedrijf eind vorig jaar nog een groot dc in Lyon en eerder in 2023 nog een nieuw magazijn in Duitsland, nu is het de beurt aan Scandinavië. Salesupply heeft twee fulfilment centers geopend in Zweden en Denemarken. De nieuwkomers moeten internationale webwinkels een kostenefficiënt alternatief bieden voor dure internationale last mile deliveries.
Tarieven en bezorgtijden
De nieuwe fulfilment centers stellen webwinkels in staat om lokaal te opereren in Scandinavië. Ze hebben contracten met lokale bezorgdiensten, waardoor ze kunnen profiteren van lokale bezorgtijden, -tarieven en -voorkeuren, zoals de populariteit van afhaalpunten in beide landen, aldus Salesupply. Door deze toevoeging worden fulfilmentklanten in Scandinavië automatisch aangesloten op het uitgebreide PUDO-netwerk van Salesupply.
Besparing
Met de toenemende druk op de winstgevendheid binnen e-commerce zijn kostenbesparingen essentieel geworden. Vooral op internationale leveringen naar Scandinavië is er volgens Salesupply aanzienlijke ruimte om te besparen. Door gebruik te maken van lokale opslag kunnen webwinkels al vanaf vrij lage bestelvolumes van driehonderd tot vierhonderd per maand tot wel 5 euro per pakket besparen op de last mile delivery.


