Na een verandering van eigenaar drie jaar geleden, onderging Wibra een vernieuwingstraject. Niet alleen de winkels en het assortiment, ook de logistiek. Verouderde systemen en inefficiënte processen in het centrale distributiecentrum zijn gemoderniseerd. Dit omvat onder meer de implementatie van het Reflex WMS van Hardis, dat ook Manitou wereldwijd uitrolt. Dit maakt een papierloze en geoptimaliseerde aansturing van alle logistieke activiteiten mogelijk.
Voordelen WMS
Het nieuwe WMS speelt een cruciale rol te spelen in het verbeteren van de efficiëntie en nauwkeurigheid van de orderafhandeling. Dankzij Reflex WMS zijn optimale pickvolgordes en looproutes berekend, wat resulteert in een aanzienlijke toename van de productiviteit met 26%. Bovendien ondersteunde het systeem cycle counting, wat de jaarlijkse voorraadtelling efficiënter maakt en de productiviteitsdip minimaliseert.
Uitrol WMS e-commerce dc
Met de digitalisering van het logistieke proces kon Wibra beter inzicht krijgen in prestaties en knelpunten in het magazijn. Dit stelde het bedrijf in staat om systematisch verbeteringen door te voeren en operationele efficiëntie te maximaliseren. Het succes van de implementatie heeft Wibra aangemoedigd om het WMS uit te rollen naar andere locaties, waaronder het e-commerce-dc in Vaassen en de eerste Wibra-winkel in Frankrijk, die binnenkort wordt geopend.


