Onderzoek Zebra, Oxford: Automatisering verhoogt productiviteit met 20%

automatisering

Investeringen in robotica, AI en automatisering leveren meetbare voordelen voor supply chains. Nieuw onderzoek van Zebra Technologies en Oxford Economics toont dat verbeteringen in frontlinie-workflows direct winst, efficiëntie en klanttevredenheid verhogen.

Belangrijkste bevindingen:

  • Retailers verhogen klanttevredenheid met 21% en zien tot 1,8% meer omzet door verbeterd voorraadbeheer.
  • Producenten verhogen medewerkerproductiviteit met 19% en groeien 2,4% in omzet via geoptimaliseerde kwaliteitscontrole.
  • Transport & logistiek-bedrijven verbeteren workflows en zien 21% meer efficiëntie en tot 3,4% hogere omzet.

“Retail, productie en logistiek veranderen op het niveau van de workflow – snelheid, zichtbaarheid en precisie stimuleren groei en verbeteren de klantervaring,” zegt Joe White, Chief Product & Solutions Officer bij Zebra Technologies.

Het onderzoek toont ook dat AI, automatisering en data-analyse organisaties helpen realtime inzicht te krijgen, fouten te verminderen en processen te versnellen. Zebra gebruikt bijvoorbeeld AI in autonome robots en machine vision om orderpicking te optimaliseren en voorraadbeheer efficiënter te maken.

“Bij een grote T&L-klant automatiseren we acties via AI, waardoor we 2.800 cross-docklocaties bedienen zonder extra medewerkers,” licht White toe. Ook retailers zoals Total Wine gebruiken AI om medewerkers te ondersteunen bij productadvies en voorraadbeheer.

Zebra benadrukt dat slimme automatisering bedrijven wereldwijd helpt processen continu verbeteren en zich snel aanpassen aan veranderende marktomstandigheden. Bill Burns, ceo Zebra: “Door AI en automatisering combineren we efficiëntie met betere werkervaringen voor medewerkers en klanten.”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.