DPD ondersteunt bol.com bij verkoopmodel winkeliers

DPD ondersteunt bol.com bij verkoopmodel winkeliers featured image

DPD Pakketservice gaat bol.com ondersteunen als logistiek dienstverlener bij ‘verkopen via bol.com’. Met dit model biedt bol.com andere winkeliers in Nederland en België de mogelijkheid om via bol.com te verkopen. Dankzij de samenwerking kunnen de verkooppartners van bol.com vanaf begin februari eenvoudig hun verkochte artikelen versturen met DPD.

Bol.com heeft voor DPD gekozen vanwege het sterke internationale netwerk in combinatie met de servicegerichtheid en een gunstige prijsstelling.
Doel van de pakketbezorger is om de e-commercemarkt zo optimaal mogelijk te bedienen. De afgelopen jaren maakte DPD een start met de lancering van onder andere nieuwe bezorg- en retourmogelijkheden voor webshops en consumenten. De opbouw van een internationaal netwerk van afhaalpunten en de ontwikkeling van mogelijkheden voor webshopintegratie ondersteunde deze groei in de e-commercemarkt. Ook introduceerde DPD een online verzendservice en heeft het de proactieve bezorginformatie voor ontvangende klanten verder geoptimaliseerd.

Predict-service

DPD wil dit jaar zijn Predict-service uitbreiden met Follow My Parcel. Hiermee wordt de consument niet alleen geïnformeerd over het tijdvak van één uur waarin de bezorging zal plaatsvinden. Het wordt dan ook mogelijk om de chauffeur realtime te volgen tot vijftien minuten voor de bezorging en om eventueel aanpassingen aan te brengen in de bezorging. Ook onderzoekt de pakketbezorger de mogelijkheden om ook voor retourpakketten die bij consumenten thuis worden opgehaald de Predict-service te lanceren, zodat klanten niet meer onnodig hoeven te wachten.
DPD is met een stand aanwezig tijdens de Webwinkel Vakdagen, die op 21 en 22 januari plaatsvinden in de Jaarbeurs in Utrecht.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.